تهیه نقشه راهبردی صنعت در حوزه تجارت و رشته فعالیت‌های صنعتی

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت درباره ویژگی‌های نقشه راهبردی صنعت و اقدامات انجام گرفته به‌منظور تهیه آن توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید مهدی نیازی افزود: نقشه راهبردی صنعت کشور یک بُعد بین‌المللی و تجارت خارجی و یک بُعد در رشته فعالیت های صنعتی به‌ویژه صنایع پیشران همچون خودرو خواهد داشت، همچنین یک نگاه منطقه‌ای و مبتنی بر آمایش سرزمینی هم باید در آن وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این وزارتخانه چندین دوره سند تعیین شده بود اما در اجرا موفق نبوده است، ادامه‌داد: قرار شد در نقشه راهبردی به همه ابعاد موضوع صنعت نگاه جامع و راهبردی داشته باشیم تا در اجرا با خلل و چالش مواجه نشویم.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت گفت: اصل بر این است که از نظر فعالان بخش خصوصی در تهیه اسناد هر حوزه استفاده شود و پیش‌نویس‌هایی در این خصوص تهیه می‌شود که با نگاه فرابخشی و جامعیت موضوع این اسناد مطالعه و بررسی خواهد شد.

وی تصریح‌کرد: ممکن است برخی مفاد نیاز به قانون یا مصوبه دولت داشته باشد، اما در حداقل زمانی که در نظر گرفته شده پیش نویس اولیه و مستندات این سند راهبردی را تهیه می‌کنیم.

نیازی با اشاره به اینکه دیروز رهبر معظم انقلاب بر توسعه صنعت کشور تاکید کردند و رئیس جمهوری نیز دستور تهیه نقشه جامع و راهبردی صنعت با تعامل و هم افزایی بین دولت و بخش خصوصی را داده است، گفت: در تهیه این سند نباید نگاه دولتی داشته باشیم، زیرا برنامه‌ای است که فعالان بخش خصوصی باید اجرا کنند.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت بیان‌داشت: از اصول بسیار مهم در این نقشه راه، توسعه همکاری بین بنگاه‌ها است و مرزهای بین کسب و کارها در این نقشه باید کمرنگ شود.

وی گفت: بنگاه کوچک باید در زنجیره بنگاه‌های بزرگ و متوسط تعریف شود تا بازار و تامین مواد اولیه آن شکل بگیرد و بهره‌وری آن افزایش یابد.

کد خبر: 45439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =