مسئولیت آمازون در برابر ایمنی کالاها بیشتر می شود

طبق رای یک دادگاه استیناف در ایالت کالیفرنیا، آمازون باید مسئولیت بیشتری در قبال کالاهایی بپذیرد که از طریق این پلتفرم به فروش می رسند.

به گزارش آتیه آنلاین، مهر نوشت: به زودی مسئولیت آمازون در قبال کالاهایی که به طور مستقیم می‌فروشد، بیشتر خواهد شد.

طبق گزارش نشریه «ال ای تایمز» یک دادگاه تجدید نظر در ایالت کالیفرنیا رأی داده پس از حادثه آتش گرفتن یک هاوربرد در سال ۲۰۱۵، این شرکت مسئول امنیت کالاهای طرف سومی است که از طریق این پلتفرم به فروش می رسند. هرچند آمازون ادعا می‌کند فقط خریداران را به فروشندگان متصل می‌کند، اما قضات به این نتیجه رسیده‌اند که رابطه‌ای مستقیم در توزیع وجود دارد و همین امر شرکت را نسبت به خریدار متعهد می‌کند.

بر اساس این گزارش که به نقل از انگجت نوشته شده: البته این شرکت فناوری در دادگاه اولیه برنده شده بود. در آن زمان قاضی از دیدگاه آمازون پشتیبانی کرد که طبق آن این شرکت فقط محصولات فروشندگان را تبلیغ می‌کند و دخالتی در فرایند فروش ندارد.

آمازون در بیانیه‌ای به روزنامه تایمز در این باره اعلام کرد با بررسی فروشندگان و محصولات سرمایه گذاری کلانی در بخش ایمنی کالا انجام می‌دهد. همچنین برای رصد هرگونه مشکل به دقت پلتفرم فروش را نظارت می‌کند.

این خرده فروش آنلاین از اظهار نظر درباره رأی دادگاه استیناف خودداری کرده است.

اگر رأی دادگاه اجرایی شود، آمازون به اجبار باید سیاست‌های خود را تغییر دهد. این شرکت مجبور خواهد بود فرایندهای بررسی فروشندگان را ارتقا دهد و همچنین آمادگی قبول مسئولیت مشکلات ایمنی دستگاه‌ها (از جمله شکایت‌های قانونی) را بپذیرد.

کد خبر: 14739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =