طرح نسخه الکترونیک تحول بزرگی در نظام سلامت کشور است

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: طرح نسخه الکترونیک تحول بزرگی در نظام سلامت کشور است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر صادق اسمعیل زاده طرح نسخه الکترونیک را تحول بزرگی در عرصه نظام سلامت کشور عنوان کرد و گفت: از ابتدای اسفند ماه صدور و چاپ دفترچه تامین اجتماعی متوقف و ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان از طریق کد ملی انجام می گیرد. اما دفترچه موجود در دست بیمه شدگان معتبر می باشند. بیمه شدگان هنگام مراجعه به پزشکان و موسسات درمانی باید کارت ملی یا شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی خود را به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به تکلیف قانونی اجرای این طرح گفت: بر اساس ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه و بند "ز" تبصره ۱۷ قانون بودجه سال جاری کشور و دستور ریاست محترم جمهوری، تمامی اجزای نظام درمانی کشور مکلف به استقرار نسخه الکترونیک و حذف کامل دفترچه‌های کاغذی هستند و سازمان تامین اجتماعی هم بر این اساس از ابتدایی سال جاری، بحث توسعه و تعمیم نسخه الکترونیک را پیگیری کرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجانغربی ادامه داد: در حال حاضر در مراکز خصوصی و طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در سطح استان آذربایجانغربی بیش از ۸۸ درصد نسخه ها در بستر الکترونیک صادر می شوند.

وی برقراری عدالت، پیشگیری از شیوع کرونا، مدیریت هزینه های بخش درمان، دسترسی آسان به سوابق پزشکی بیمه شدگان و همچنین غیر حضوری کردن خدمات درمانی را از جمله مزایای این طرح دانست و گفت: پروژه نسخه الکترونیک طرح بزرگی است و نتایج آن باعث تحول جدی و اساسی در نظام سلامت کشور می‌شود.

دکتر اسمعیل زاده در ادامه این نشست گفت: به منظور تسهیل در دریافت خدمات، بیمه شدگان ابتدا باید با مراجعه به سامانه es.tamin.ir نسبت به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات هویتی خود اقدام نمایند.

وی افزود: بیمه شدگان گرامی برای اطلاع از استحقاق سنجی پوشش درمانی می توانند از طریق شماره گیری کد دستوری # ۴*۱۴۲۰* یا # ۱*۴*۱۴۲۰* یا استفاده از اپلیکیشن موبایل و ورود به سایت  pwa.tamin.ir  و یا ورود به سایت medical.tamin.ir  از اعتبار پوشش بیمه ای خود مطلع شوند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجانغربی در ادامه با اشاره به اینکه عدالت در ارئه خدمات درمانی از اولویت های سازمان تأمین اجتماعی است، یاد آور شد: به منظور گسترش عدالت در دریافت خدمات درمانی ارائه خدمات درمانی در شهرهایی که سازمان فاقد بیمارستان ملکی است برای تمام بیمه شدگان و برای افراد بالای ۶۵ سال در تمامی بیمارستانهای دولتی (دانشگاهی) رایگان خواهد بود.

دکتر اسمعیل زاده با اشاره به اینکه هدف نهایی سازمان تامین اجتماعی بهبود و ارتقاء خدمات درمانی به بیمه شدگان است، گفت: رفع دغدغه هزینه های درمان بیمه شدگان عزیز، به عنوان نقطه آرمانی سازمان‌ تأمین اجتماعی است که امیدواریم با این طرح بزرگ ملی نتیجه برسد.

کد خبر: 9988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =