موارد مشکوک به کرونای انگلیسی همدان در انتظار تأیید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: چند مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در استان مشاهده شده و اگر روند ابتلا به همین صورت باشد، تا هفته آینده آمار ابتلا به این نوع ویروس دو رقمی می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایلنا، محمد طاهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چند مورد مشکوک ابتلا به کرونای انگلیسی در استان داشتیم که یکی از نمونه‌ها را برای آزمایش به تهران ارسال کردیم و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

وی تصریح کرد: در صورتی که نمونه ارسالی به وزارت بهداشت به عنوان کرونای انگلیسی تأیید ‌شود، می‌توانیم اعلام کنیم این ویروس به همدان رسیده است و با این روند امکان دارد تا هفته آینده آمار ابتلا به این نوع کرونا افزایش می یابد.

طاهری در رابطه با وضعیت استان همدان در ابتلا به کروناویروس، توضیح داد: در حال حاضر روند ابتلا به این ویروس در استان همدان صعودی است اما در حال حاضر اصلی‌ترین نگرانی ما شیوع و گسترش کرونای انگلیسی در سطح استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در ادامه خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونای انگلیسی همان پروتکل‌هایی است که برای جلوگیری از ابتلا به کرونای چینی تدوین شده بود بنابراین لازم است مردم، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در رابطه با اظهارات اخیر سازمان غذا و داروی آمریکا موسوم به FDA پیرامون این مسئله که افراد از ارتباط با سطح آلوده درگیر این ویروس نمی‌شوند، گفت: طبق آخرین اخباری که منتشر شده، حجم ویروس در سطوح به اندازه‌ای نیست که فرد را آلوده کند.

کد خبر: 9978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =