تولد فرزند سالم نیازمند توجه به تغذیه مادران باردار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: مراقبت‌های زمان بارداری در استان قزوین بیش از پیش مورد توجه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط قرار گیرد تا شاهد تولد فرزند سالم و کاهش آسیب‌های جسمی و هوشی در نوزادان باشیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، منوچهر حبیبی روز سه‌شنبه در نشست سلامت استان قزوین که با حضور دستگاه‌های مرتبط در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: استان قزوین با پایلوت قرار دادن شهرستان تاکستان به عنوان مرکز تکامل کودکان سعی در کاهش معلولیت‌های جسمی و ذهنی دارد.

حبیبی اظهار داشت: تاکید ما در کاهش آسیب‌های جسمی و هوشی نوزادان، تغذیه مناسب مادران در دوران بارداری است که طبق نتایج علمی و پژوهشی، نقش موثری در کاهش این آسیب‌ها ایفا می‌کند.

وی با تاکید بر افزایش جمعیت و فرزندآوری خانواده‌ها، تصریح کرد: افزایش جمعیت برای کشور و استان بسیار اهمیت دارد و برای تولد فرزند سالم نیاز است که به تغذیه مادران باردار توجه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: استانداری قزوین با کمک دانشگاه علوم پزشکی تعدادی سبد حمایتی غذایی را میان مادران باردار واجد شرایط به صورت رایگان توزیع می‌کند و برای افزایش تعداد این بسته‌ها نیز تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: تخصیص اتاق کودک و مادر و ایستگاه‌های شیردهی در تمام شهرستان‌های استان امری ضروری است که احداث این مراکز با هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری به زودی اجرایی خواهد شد.

کد خبر: 9958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =