کیفیت نان در آذربایجان غربی افزایش یابد

 مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان غربی بر افزایش کیفیت آرد و نان تولیدی در استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر کیفیت نان در استان مطلوب نیست.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مهر، حسین سیوانی اصل با بیان اینکه نان‌های تولید استان از نظر بهداشتی مطلوب بوده و مشکلی ندارد، افزود: اما کیفیت نان‌های تولیدی در استان به عنوان قوت غالب مردم مناسب نیست و باید افزایش یابد.

وی پایین بودن کیفیت گندم تولیدی استان را مهمترین عامل پایین بودن کیفیت نان برشمرد و ادامه داد: برای افزایش کیفیت آرد باید آرد تولیدی از گندم‌های استان با گندم‌های وارداتی و خارج از استان مخلوط شود تا کیفیت آرد و نان افزایش یابد.

سیوانی اصل با بیان اینکه از طریق سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی پیگیر اصلاح بذر گندم با هدف بهبود کیفیت هستیم، گفت: در کنار ارتقای کیفیت آرد و گندم باید نظارت‌ها بر شیوه پخت نیز افزایش یابد هر چند در حال حاضر نیز نظارت‌های مستمر صورت می‌گیرد اما کافی نیست.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه مردم نگران سلامت و بهداشت نان‌های تولیدی استان نباشند، عنوان کرد: نان‌های تولیدی از نظر کیفیت باید افزایش یابد.

وی با اشاره به بالا بودن میزان ضایعات نان در استان نیز افزود: متولیان آرد و نان باید تلاش کنند با ارتقا کیفیت آرد تولیدی و افزایش بازرسی‌ها بر عملکرد نانوایی‌ها نظارت بیشتری داشته باشند تا نان با کیفیت تری به دست مردم برسد و میزان ضایعات نان در استان کاهش یابد.

سیوانی اصل با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ گروه بازرسی در زمینه نظارت بر نانوایی‌ها مشغول به فعالیت هستند که با توجه به وجود پنج هزار نانوایی در سطح استان نیاز به افزایش اکیپ‌ها وجود دارد، گفت: برنامه ریزی اصولی برای حل مشکل بازرسی‌ها از نانوایی باید صورت گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقای کیفیت نان تولید شده در استان، گفت: ارتقای سطح کیفی نان تولیدی در نانوایی‌های استان باید در اولویت مسئولان مربوطه قرار گیرد و در این زمینه افزایش مهارت‌های نانوایان، توجه به ارتقای شاخص‌های بهداشتی در نانوایی‌ها و تولید و تحویل آرد با کیفیت به نانوایی‌ها ضروری است.

کد خبر: 9922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =