تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر در اداره کل تامین اجتماعی قم

آیین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر نمونه در اداره کل تامین اجتماعی قم برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی اصغر دادخواه، مدیر کل تامین اجتماعی قم با اشاره به قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و دستور العمل دولت برای اجرای قانون گفت: اداره کل تامین اجتماعی قم برای عملیاتی نمودن دستور العمل امر به معروف و نهی از منکر، سه معروف و سه منکر را برای اقدام و عمل احصاء کرده است.

وی اظهار داشت: امانتداری، پاکدستی و تعهد سه معروف و خلاف واقع گفتن، عدم مسئولیت پذیری و بی تفاوتی سه منکری است که برای برنامه ریزی، فرهنگ سازی و پیگیری در دستور کار شورای امر به معروف و نهی از منکر این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم با تاکید بر حرکت بر اساس دستور العمل سازمانی و بررسی علمی موارد گفت: دعوت به همکاری از افراد علاقمند در موضوع، استفاده از روش های علمی برای رسیدن به هدف و خلاقیت در روش ارائه می تواند در پیشبرد برنامه های امر به معروف و نهی از منکر کارائی و اثر بخشی را افزایش دهد.

جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم  نیز در این آیین گفت: در حال حاضر در همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان، شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده‌است.

سید محمدتقی حسینی افزود: برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، باید فرهنگ «عدم بی تفاوتی» در جامعه نهادینه شده و به یک باور عمومی تبدیل شود تا کارکرد مؤثر خود را داشته باشد.

وی بر ضرورت بهره‌مندی از نفوذ رسانه‌ها برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: آموزش چیستی، چرایی و به ویژه چگونگی امر به معروف به اقشار مختلف مردم بسیار اهمیت دارد که این مسأله در اولویت قرار گرفته ‌است.

جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم با بیان اینکه امروز همه نهادها و دلسوزان انقلاب، برای احیای امر به معروف به میدان آمده اند، بهره مندی از ظرفیت عظیم تامین اجتماعی را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به گستره زیاد مخاطبان سازمان تامین اجتماعی، تعامل فی مابین این دو دستگاه برای توجه به این دو فریضه در امور تبلیغی، ارشادی، هنری و اطلاع رسانی انجام شده است.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم در این آیین گفت: مفهوم تامین اجتماعی در صدر اسلام نیز وجود داشته و این موضوع اهمیت جایگاه این نهاد را در خدمت به مردم و پوشش حمایتی از اقشار آسیب پذیر بهتر به نمایش گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین نحوی ایجاد فرهنگ مسئولیت پذیری در کارکنان دستگاههای اجرایی را از جمله وظایف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات عنوان کرد و افزود: باید با کنار گذاشتن «بی تفاوتی» در جامعه، نسبت به همدیگر و تمام جامعه احساس مسئولیت کنیم و این یکی از نشانه های جامعه پویا و زنده است.

در این آیین از آقای احمد شاباز و خانم حدیقه سیری به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر اداره کل تامین اجتماعی استان قم در سال 1399 با اهدای لوح تقدیر شد.

همچنین طی احکام جداگانه ای از سوی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم، اعضای جدید شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل تامین اجتماعی استان منصوب و احکام عضویت آنها تقدیم شد.

کد خبر: 9916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =