مرغ مورد نیاز عید نوروز در چهارمحال و بختیاری به‌موقع تامین می‌شود

 مدیر شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم گفت: مرغ مورد نیاز بازار شب عید در استان به‌موقع تامین و وارد بازار می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، بهروز آل‌مؤمن تاکید کرد: رایزنی‌هایی با شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای تخصیص سهمیه مرغ منجمد به‌منظور عرضه در بازار استان انجام شده است.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور در صورت صدور مجوز ستاد تنظیم بازار کشور، برای تنظیم بازار شب عید کشور ۱۰ هزار تن مرغ منجمد وارد بازار می‌کند که سهم چهارمحال و بختیاری براساس سرانه جمعیت مشخص و اختصاص داده می‌شود.

آل‌مؤمن تصریح کرد: مرغ منجمد سهمیه شرکت پشتیبانی امور دام کشور به قیمت ۱۵۵ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی یادآور شد: با توجه به تلاش‌ها و پیش‌بینی‌های جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری برای جوجه‌ریزی کافی و به‌موقع در تامین مرغ گرم ویژه بازار شب عید استان هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

در بهمن‌ماه امسال یک میلیون و ۴۸۱ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری انجام شد و در خصوص میزان تولید مشکل خاص وجود ندارد.

میزان تولید گوشت سفید در چهارمحال و بختیاری حدود ۲ میلیون و۹۰۰ کیلوگرم است که ۸۰۰ تن آن مرغ مازاد نیاز استان است و بخشی از این میزان به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

میانگین مصرف مرغ در چهارمحال و بختیاری برای هر نفر ماهانه ۲ کیلوگرم است.

کد خبر: 9803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =