عملیات اجرایی احداث ۱۸۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در قم آغاز شد

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: کلنگ احداث یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در روز سه‌شنبه ۱۲ اسفندماه جاری زده می‌شود.

به گزارش  آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، روز دوشنبه روابط عمومی راه و شهرسازی قم، حسن صبوری در این زمینه افزود: مجموع سهم مسکن‌های پیش‌بینی شده استان قم در برنامه جامع مسکن کشور ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد است که ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد در اراضی ملی، ۲ هزار و ۲۰۰ واحد در بافت‌های فرسوده و ۴۰۰ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: در فاز اول طرح اقدام ملی چهار هزار و ۴۰۰ متقاضی ثبت‌نام کردند که ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پنج پروژه زیتون ۶ الی ۱۰، محله ۱۰ (اراضی ۱۷ هکتاری) و اراضی ۲۲ هکتاری مرکز محلات پردیسان احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: تعداد یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی فاز اول نیز توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) احداث خواهد شد که عملیات کلنگ‌زنی آن در روز سه‌شنبه ۱۲ اسفندماه زده خواهد شد.

صبوری ادامه داد: این واحدها در اراضی ۲۷ هکتاری واقع در ابتدای بلوار دانشگاه پردیسان احداث خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که این اراضی نیاز به آماده‌سازی دارد، ابراز امیدواری کرد: عملیات آماده‌سازی هرچه سریع‌تر توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) آغاز و واحدها در طول سه سال آینده به متقاضیان تحویل داده شود.

صبوری در خصوص فاز دوم طرح اقدام مسکن استان قم، گفت: در فاز دوم ۱۱ هزار و ۷۰۰ متقاضی در شهر جدید امیرکبیر ثبت‌نام کرده‌اند که پس از رایزنی مدیران استانی تصمیم به انتقال آن‌ها به شهر قم گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان در جلسه شورای تامین مسکن استان تصویب شده است و در مرحله تایید و تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور می‌باشد.

کد خبر: 9800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =