مردم استان ایلام همچنان در انتظار شنیدن صدای سوت قطار هستند

سرپرست استانداری ایلام با اشاره به اینکه مردم استان ایلام همچنان در انتظار شنیدن صدای سوت قطار هستند، گفت: راه توسعه ایلام از مسیر زیرساخت های ارتباطی می گذرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مهر، محمد نوذری صبح یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با حضور نعمت الله ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه وشهرسازی، با عنوان این مطلب که مردمان شریف این دیار انتظار دارند بالاخره یک روز صدای سوت قطار را در ایلام بشنوند، اظهار کرد: خوشبختانه در این مسیر اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته و عملیات اجرایی راه آهن ایلام به اسلام آباد به دستور رئیس‌جمهور شروع گردیده و با اعتبار خوبی که برای اجرای فاز اول این پروژه مهم گذاشته شده است امیدواریم به زودی شاهد تحقق این مهم باشیم.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار برای احداث راه آهن، بیان کرد: تلاش‌های خوبی برای تخصیص اعتبار راه آهن ایلام صورت گرفت که برای سال آینده جمعاً حدود ۲۷۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است.

نوذری، توسعه را یک مقوله چند وجهی و چند لایه دانست و گفت: اما مسیر اصلی توسعه از طریق راه و ارتباطات است و قطار و راه آهن و بزرگراه و آزادراه نیز اسباب و لوازم مهمی در این باب هستند.

سرپرست استاندار ایلام با اشاره به اینکه پروژه‌های و زیرساخت‌های استان اغلب ملی هستند، تاکید کرد: در طول سال قریب ۱۰ میلیون نفر زائر از راه‌های استان به سمت عتبات عالیات تردد می‌کنند و در ایام اربعین این میزان ۶۵ درصد است.

وی گفت: قبل از دولت تدبیر و امید طول بزرگراه‌های استان ۳۵ کیلومتر بوده، امروز به ۱۵۰ کیلومتر رسیده و چشم انداز توسعه راه استان به ۴۰۰ کیلومتر می‌انجامد که باید این مهم تحت اقدام جدی مدیرکل جدید راه و شهرسازی قرار گیرد.

سرپرست استانداری ایلام در ادامه به دو آزاد راه پل زال، چیلات، دهلران و آزاد راه حمیل، ایلام، مهران و کربلا اشاره کرد و عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک ایلام به کریدور اصلی اتصال شمال و جنوب و مرکز کشور به کشور عراق مبدل خواهد شد و این همان مسیری است که توسعه ایلام را به نتیجه خواهد رساند.

گفتنی است که در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های علی اصغر کاظمی مدیرکل سابق تقدیر و عبدالله بهادری به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان ایلام معرفی شد.

کد خبر: 9732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =