تشریح جزئیات طرح توقف انتشار دفترچه های درمانی و تولید نسخه الکترونیک

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی با حضور در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری شبکه آفتاب در خصوص جزئیات طرح توقف انتشار دفترچه درمانی و چگونگی نسخه‌نویسی پزشکان به صورت الکترونیکی و بدون دفترچه کاغذی توضیحاتی داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر روح اله سهرابی در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای استان مرکزی به جزئیات توقف چاپ دفترچه بیمه تأمین اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: چاپ دفترچه‌های تأمین اجتماعی از ابتدای اسفندماه امسال در تمامی شعب و کارگزاری‌ها متوقف شده است و طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی از این تاریخ به بعد ارائه خدمت در زمان مراجعه به پزشک و مؤسسات تشخیصی درمانی با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی میسر خواهد بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: با توقف صدور دفترچه‌های کاغذی، اوراق دفترچه‌های دراختیار بیمه شدگان تأمین اجتماعی معتبر و قابل استفاده است ولی پس از اتمام اوراق دفترچه‌ها دیگر نیازی به دریافت دفترچه جدید نیست. در زمان مراجعه به پزشک و موسسات تشخیصی و درمانی الزامی به ارائه دفترچه درمانی از سوی بیمار نیست و تنها با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی خود، خدمت درمانی مورد نیاز دریافت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۲ سال است که نسخه نویسی الکترونیک در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی اجرا می شود و با توجه به اجرای موفق طرح و افزایش رضایتمندی و در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تحقق کامل دولت الکترونیک، تصمیم گرفته شد این طرح به مراکز درمانی غیرملکی نیز تعمیم داده شود.

سهرابی تاکید کرد: با اجرای این طرح هیچ یک از خدمات درمانی در تعهد سازمان معوق یا متوقف نخواهد شد، هدف نهایی تسهیل ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان می باشد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی در بخش پایانی گفتگو به سوالات تلفنی و پیامکی بینندگان برنامه پاسخ داد.

کد خبر: 9122

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =