امکانات تشخیصی کرونا انگلیسی در استان مرکزی فراهم شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: امکانات تشخیصی برای ویروس کرونا جهش یافته انگلیسی در استان مرکزی فراهم شده و آزمایش های این فرایند در کلینیک فوق تخصصی امام رضا (ع) اراک انجام می شود.

به گزارش آتیه‌انلاین به نقل از ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: کادر آزمایشگاه کلینیک امام رضا (ع) اراک نمونه افراد مشکوک به کرونا انگلیسی را مورد بررسی قرار می‌دهند و تا ۹۹ درصد قابلیت تشخیص این بیماری با آزمایش مذکور وجود دارد.

وی ادامه داد: محققان کلینیک امام رضا (ع) با انجام آزمایش‌های دقیق، موارد کرونا انگلیسی را شناسایی و اعلام نتیجه نهایی را بر عهده پاستور می‌گذارند که مدت زمان کمتری برای این امر تشخیصی صرف خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: ارسال نمونه آزمایش افراد مشکوک به کرونا انگلیسی به انستیتو پاستور تهران چندین روز زمان می‌برد و چون تظاهرات بالینی این نوع جهش یافته بیماری شدید و با سرعت بالا است، تشخیص بهنگام ابتلای به آن اهمیت زیادی دارد.

جمالیان تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا انگلیسی در کشور احتمال اینکه هر لحظه یکی از هم استانی‌ها به این ویروس مبتلا شود دور از ذهن نیست و باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت بیشتر رعایت کرد.

کد خبر: 9004

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =