حذف دفترچه بیمه ۴۰ هزار مراجعه به کارگزاری‌های استان مرکزی را کاهش می‌دهد

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: حذف دفترچه بیمه در استان مرکزی سبب کاهش ۴۰ هزار مراجعه به کارگزاری‌ها می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علیرضا حسینی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی با اشاره به آغاز طرح حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی از اسفند ۹۹ اظهار داشت: در راستای سیاست‌های کل اداری الکترونیک و به منظور ارائه خدمات مطلوب، ارتقا کیفی و جلب اعتماد و رضایتمندی مردم و دستگاه‌ها این طرح رقم می‌خورد.

وی افزود: طرح ۳۰۷۰ برای ارتقا کیفی خدمات آغاز شده است و بر همین اساس در این طرح ۳۰ خدمت حضوری سازمان به خدمت الکترونیکی و غیرحضوری تغییر کرده است و کاهش مراجعه ۷۰ میلیون بار را در پی دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: با حذف اعتبار حضوری دفترچه‌های تامین اجتماعی از ۱ خردادماه امسال مراجعه مردم که در سال ۹۸ بالغ بر ۸۸۰ هزار و ۳۹۵ نفر مستمری بگیر و بیمه شده به کارگزاری‌ها و شعب سازمان تامین اجتماعی به منظور تامین اعتبار دفترچه مراجعه کردند این مراجعات در خردادماه به صفر رسیده است.

حسینی تصریح کرد: سال گذشته در سطح استان مرکزی ۴۸۳ هزار و ۳۴۶ دفترچه صادر شده که نشان دهنده مراجعه فراوان به کارگزاری‌ها و شعب است و امسال با حذف دفترچه‌های درمان به صورت ماهانه از ۴۰ هزار مرتبه مراجعه به ۱۶ شعبه و ۹ کارگزاری کاهش پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: از یک اسفندماه ۹۹ چاپ دفترچه‌های درمانی متوقف می شود و صرفا با ارائه کارت ملی یا شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی می توانند از سامانه نسخه نویسی الکترونیک بهره مند شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: خواستاریم تا مستمری بگیران و بیمه شدگان با مراجعه به سامانه eservices.tamin.ir حساب کاربری خود را تکمیل کنند و قبل از مراجعه به پزشک با شماره گیری کد دستوری #۴ ۱۴۲۰ ۱* می توانند استعلام استحقاق درمان را انجام دهند.

حسینی ادامه داد: تمام پزشکان با دریافت نام کاربری و ثبتنام در سامانه ep.tamin.ir می توانند برای نسخه نویسی الکترونیکی اقدام کنند و تمام  سوابق بیمار در آن قابل مشاهده است.

وی افزود: تا آخرین برگ دفترچه‌های درمانی قابل استفاده است پس آنها نگه دارند چرا که از جلد دفترچه برای دریافت خدمات درمانی می توانند استفاده کنند و در زمان قطع سیستم پزشکان با یادداشت شماره ملی بیمار می توانند در سر نسخه‌ها نیز یادداشت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از مزیت‌های طرح حذف دفترچه‌های کاغذی و نسخه نویسی الکترونیک می توان به کاهش مراجعه کنندگان به منظور تامین اعتبار دفترچه، کاهش هزینه‌ها و خروج ارز از کشور، کاهش خطای نسخه نویسی و مشاهده تمام سوابق درمانی بیمار توسط پزشک برای تشخیص بهتر کاربرد دارد.

حسینی بیان کرد: افرادی که کارت ملی ندارند با استفاده از شناسنامه یا جلد دفترچه از خدمان درمانی استفاده کنند و در کنار آن نوزادانی که کدملی ندارند تا یک ماه می توانند از خدمات درمانی مادر و شماره بیمه مادر بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: ۷۵ درصد مراجعه به کارگزاری‌ها به چاپ دفترچه اختصاص دارد که به کمک این طرح مراجعه به کارگزاری‌ها به طور چشم گیری کاهش می یابد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: برای تشویق پزشکان به طرح نسخه نویسی الکترونیک حق پزشک از سمت سازمان تامین اجتماعی ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت پرداخت می شود.

کد خبر: 8965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =