از اول اسفند چاپ دفترچه متوقف می شود

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان در دیدار با نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی استان اظهار امیدواری کرد: با اقدامات اخیر سازمان در زمینه غیر حضوری نمودن خدمات و حذف دفترچه کاغذی درمان تامین اجتماعی، شاهد افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی سازمان باشیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی استان کردستان در این نشست با اشاره به ضرورت توسعه خدمات غیرحضوری در شرایط شیوع کرونا جهت حفظ سلامتی ارباب رجوع و مراجعین گفت: شرایط حاکم بر جامعه با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم اجرای سیاستهای دولت در راستای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان را بر آن داشت تا خدمات الکترونیکی خود را برای آرامش و رفاه شرکای اجتماعی و جلوگیری از شیوع کرونا توسعه و گسترش دهد که اجرای طرح ۳۰۷۰ نیز به همین منظور اجرایی شده است و بر اساس آن سازمان ۳۰ نوع خدمت خود را تا غیرحضوری و الکترونیکی می کند.

قریشی با تاکید بر اهمیت اجرای بهینه و به موقع طرحهای معرفی شده و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مراجعین و جامعه بیمه شدگان سازمان، نقش شبکه های اجتماعی شرکای اجتماعی و کانالهای اطلاع رسانی آنان را بسیار اثرگذار و تعیین‌کننده دانست و گفت: اطلاع رسانی مستمر و جامع، به منظور شناساندن طرح و ترغیب بیمه شدگان به استفاده از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان، لازمه موفقیت این طرح خواهد بود.

وی اضافه کرد: کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی می‌توانند بدون خروج از منزل و محل کار، هم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir  و هم از طریق سامانه تلفنی ۱۴۲۰ تمام درخواست‌های خود را از تامین اجتماعی به ثبت برسانند و پیگیری کنند.

قریشی در ادامه به جزئیات فرایند حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: چاپ دفترچه‌های تأمین اجتماعی از ابتدای اسفندماه امسال متوقف و طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی از این تاریخ به بعد، ارائه خدمت در زمان مراجعه به پزشک و مؤسسات تشخیصی درمانی با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی میسر خواهد بود.

وی افزود: از ابتدای اسفندماه امسال صدور دفترچه درمانی در تمامی شعب و کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی متوقف خواهد شد و ارائه خدمات اعم از ویزیت، تجویز دارو، پاراکلینیک شامل آزمایشگاه تشخیص طبی، تصویربرداری و فیزیوتراپی در بستر الکترونیک برای تمامی پزشکان و ارائه‌کنندگان خدمات تشخیصی و درمانی فراهم شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کردستان خاطر نشان کرد: بیمه‌شدگان و بازنشستگانی که صفحات دفترچه درمانی آنها به پایان می‌رسد نیازی به دریافت دفترچه جدید ندارند و می‌توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی در اختیار به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.

قریش ضمن دعوت از مجموعه شرکای اجتماعی سازمان در همراهی نمودن سازمان در زمینه ارایه بهینه خدمات در بستر الکترونیک عنوان کرد: حذف دفترچه‌های کاغذی و استفاده از سامانه نسخه الکترونیک، زمینه‌ساز ایجاد پرونده الکترونیک سلامت، تحول اساسی در خدمات درمانی  و پیشگیری از هدررفت بسیاری از هزینه‌های غیرضروری خواهد شد.

وی افزود: در شرایطی که سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه ای کشور، نقش قابل اتکائی در ایجاد آرامش روانی و رفع دغدغه های اقتصادی و اجتماعی مخاطبین خود بویژه نیروهای مولد جامعه را بر عهده دارد، همراهی و مشارکت های شرکای اجتماعی در حوزه کارفرمایی و کارگری به عنوان حامی و پشتیبان سازمان تامین اجتماعی، در بالندگی و شکوفائی این سازمان بسیار اثر بخش است.

کد خبر: 8963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =