۵۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی از حذف دفترچه‌های درمان و جایگزین شدن نسخه الکترونیک از اول اسفندماه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علیرضا محمدی ‌در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خراسان جنوبی علاوه بر واحد ستادی استان خراسان جنوبی در اداره کل ۹ شعبه اصلی و ۷ شعبه اقماری دائم و ۴ شعبه اقماری غیر دائم و ۴ کارگزاری رسمی  نیز در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ۳۸۵ هزار و ۹۴۶ نفر در حال حاضر زیر پوشش تامین اجتماعی در استان هستند گفت: از این تعداد ۱۲۱ هزار و ۸۵۶ نفر بیمه شده اصلی و ۲۵ هزار و ۹۵۹ نفر مستمری بگیر هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: ۵۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که ۸۳ هزار و ۵۰۲ نفر بیمه شده اجباری، ۱۰ هزار و ۸۳۸ نفر بیمه حرف و مشاغل آزاد، ۳ هزار و ۶۶۷ نفر بافنده، و هزار و ۲۸۴ نفر بیمه شده توافقی هستند.

محمدی با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا برخی مشاغل در استان دچار آسیب شدند تصریح کرد: در این راستا ۶ هزار و ۲۲۹ نفر در سامانه بیمه بیکاری اداره کار ثبت نام کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۵۳۰ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد:  از ۱۵ آبان ماه طرحی در سازمان کلید خورد که با عنوان ۳۰۷۰ نام گذاری شد که بر مبنای آن قرار شد ۳۰ خدمت سازمان تأمین اجتماعی که بیشترین مراجعه را دارد کاملا غیر حضوری ارائه شود که این خود باعث کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه به سازمان خواهد شد. .

محمدی تاکید کرد: از اول اسفندماه نیز دفترچه‌های درمانی در تامین اجتماعی دیگر صادر نخواهد شد و بیمه شدگان می توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی خود به مراگز درمانی و یا مطب پزشکان مراجعه نمایند.

وی یادآور شد: برای نوزادان تازه متولد شده نیز تا یک ماه می‌توانند با کد ملی مادر خدمات درمانی را دریافت کنند.

کد خبر: 8962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =