حذف دفترچه‌های کاغذی در جهت تحقق پرونده سلامت الکترونیک است

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان گفت: حذف دفترچه‌های کاغذی گامی در جهت تحقق پرونده سلامت الکترونیک است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر علی محمد حق پناه در ارتباط تلفنی با رادیو کاشان، از طرح حذف دفترچه درمان تامین اجتماعی خبر داد.

وی افزود: تمام مراکز درمانی سرپائی و بستری منطقه کاشان برای پذیرش بیماران بدون دریافت دفترچه درمانی تامین اجتماعی آمادگی دارند و می توانند بدون دغدغه همراه داشتن دفترچه از خدمات درمانی بهره مند شوند

دکتر حق پناه تاکید کرد: بیمه شدگان تنها با ارائه کارت ملی یا شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی می توانند با مراجعه به مطب پزشکان، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک از خدمات درمانی بصورت بیمه استفاده نمایند.

مدیر درمان منطقه کاشان از مزایای این طرح برای بیماران، پزشک و سازمان خبر داد و افزود: در این طرح بیمار می تواند در هر کجای کشور داروی خود را دریافت و نسخه خود را در موارد کمبود دارو بصورت دوره ای از هر داروخانه دریافت تا درمان او کامل شود. تشکیل پرونده الکترونیک برای بیمار، داروهای ناسازگار با بیمار، تداخلات داروئی، خوانا بودن نسخ از جمله مزایای این طرح برای بیماران است.

وی مزایای این طرح را برای پزشکان دریافت بروز مطالبات از سازمان، دسترسی به سریع به سوابق داروئی بیمار، استفاده رایگان از نرم افزار سازمانی، تسریع در تجویز دارو با ایجاد نسخه پرتکرار عنوان کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کاشان با اشاره به صرفه جوئی در چاپ دفترچه و جلوگیری از قطع درختان را از مزایای سبز این طرح برای کشور و سازمان عنوان کرد و منابع مالی حاصل از صرفه جوئی در این طرح صرف را برای ارائه خدمات درمان رایگان برای بیماران بستری بالای 65 سال مطرح کرد.

دکتر حق‌پناه همچنین در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب و مناسبت های در پیش رو اظهار داشت: آنچه که در پیش رو داریم حذف دفترچه‌های کاغذی و توسعه خدمات الکترونیکی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کاشان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای الکترونیکی شدن نسخه پزشک ابراز داشت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته کاشان در این عرصه پیشتاز بوده به نحوی که هم اکنون در رتبه سوم کشوری قرار دارد در حالی که این طرح مزایای بسیاری برای ذی نفعان دارد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح صرفه‌جویی‌های بسیار خوبی صورت می‌پذیرد، گفت: همانطور که می‌دانیم برای تولید یک تن کاغذ 17 اصله درخت باید قطع شود و حذف دفترچه چاپی درمان نقش بسزایی در کاهش مصرف کاغذ و حذف محیط زیست دارد.

حق پناه ضمن اشاره به رایگان شدن درمان بیماران بالای 65 سال تصریح کرد: با اجرای نسخه الکترونیکی ارائه خدمات با ارائه کارت ملی امکان پذیر بود و موضوع کرونا نیز عاملی شد تا روند اجرای این پروژه سرعت بگیرد و خوشبختانه در مراحل خوب قرار داریم.

وی با بیان اینکه در این طرح برای تمامی اقشار طرح‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: صرفه جویی ارزی و ریالی مختلفی در این زمینه صورت می‌پذیرد و با توجه به آنکه بیش از 70 درصد شهروندان بیمه شده تأمین اجتماعی در هزینه‌ها صرفه جویی بسیار خوبی صورت گرفته است.

دکتر حق پناه همچنین در نخستین وبینار دستگاه‌های اجرایی کاشان با خبرنگاران در راستای جلوگیری از انتقال زنجیره ویروس کرونا افزود: به ازای هر ۱۰نفر در کاشان، 7نفر بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند.

وی خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفری شهرستان آران و بیدگل و نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت بیش از ۳۶۴ هزار نفری شهرستان کاشان بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان اظهار داشت: این مدیریت سالانه به سه میلیون و ۷۲۰ هزار نفر در این منطقه خدمات درمانی ارائه می‌کند.

به گفته وی، مدیریت درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان ماهانه در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم به ترتیب به ۷۵ هزار و  ۲۳۵ هزار نفر بیمه شده خدمات رسانی می‌کند.

حق‌پناه گفت: هزینه‌های درمانی برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی امسال در این منطقه در بخش واحدهای درمانی طرف‌های قرارداد خصوصی و دولتی ماهانه ۱۷ میلیارد تومان و در بخش درمان ملکی ماهانه ۸ میلیارد تومان است.

وی افزود: ماهانه ۲۵ میلیارد تومان و سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای درمان بیماران زیرپوشش تامین اجتماعی منطقه کاشان هزینه می شود

کد خبر: 8950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =