۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 8831

کارآفرینی، مولفه اثرگذار در تولید و اشتغال پایدار

علی حسین نژاد، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان
کارآفرینی، مولفه اثرگذار در تولید و اشتغال پایدار

کارآفرینی مصداقی فراگیر برای سرمایه گذاری توأم با اندیشه و آینده نگری در مسیر کسب و کار برای تعالی و رونق بیشتر در جامعه قلمداد شده و بمنزله یکی از ارکان یک اقتصاد توسعه یافته تلقی می شود.

افراد کارآفرین دارای ویژگی هایی فراتر از یک کارفرمای صرف بوده و ریسک پذیری، برنامه ریزی و تلاش هدفمند و هوشمندانه برای تقویت و تداوم اثربخش در فعالیت از خصلتهای بارز این گروه است.

کارآفرینی را باید از ابزارها و مولفه های اجتناب ناپذیر در عرصه تولید و اشتغال پایدار برشمرد که اثرگذاری آن در جوامع توسعه یافته بسیار ملموس و مشهود بوده و نگاه و درک درست و اندیشه عمیق در خصوص آن را باید بیانگر دستیابی سیستم به الگویی مناسب برای حرکت در مسیری صواب و نیل به اهداف دانست.

از سوی دیگر در دنیای رقابتی و پر تلاطم اقتصاد در جهان امروز از کارآفرینی بعنوان تبلور اراده کشورها و جوامع مترقی و ابزاری کارآمد برای گام برداشتن در برنامه های اقتصادی و عرصه های سرمایه ای یاد می شود که با مسئولیت و مشارکت اجتماعی از سوی فعالان و علاقمندان این حوزه در تحقق اهداف نقش آفرینی می کند.

واقعیت امروز، قرار گرفتن در یک جنگ اقتصادی است که پیروزی در آن نیازمند داشتن آرایش و استراتژی جنگی مناسب و ابزارهای کارآمد است که کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی از اساسی ترین مولفه های آن در کنار برنامه ریزی و تفکر استاراتژیک محسوب می شود.

کد خبر: 8831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =