سینمای چین در تعقیب آمریکا

سینمای چین در حالی به بهبود فروش خود در گیشه ادامه می‌دهد که گیشه آمریکا همچنان با چالش تعطیلی برخی سینماها و فروش پایین، دست به گریبان است.

سینمای چین در آخر هفته گذشته به فروش ۶۸ میلیون دلاری دست یافت. در حالی که گیشه آمریکای شمالی به مجمع فروش ۱۰ میلیون دلاری بسنده کرده است. فیلم چینی «مردم من، سرزمین من» با فروش ۳۸.۲ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین فیلم در جدول هفتگی گیشه سینمای چین نام گرفت و مجموع فروش خود را به ۳۱۷.۶ میلیون دلار رساند.

این فیلم چینی که دو هفته از اکران آن می‌گذرد به زودی از فروش ۳۲۳.۳ میلیون دلاری فیلم «تنِت» عبور خواهد کرد تا سومین فیلم پرفروش سینمای جهان در سال ۲۰۲۰ پس از فیلم چینی «هشتصد» با ۴۵۸ میلیون دلار و «پسران بد برای زندگی» با ۴۲۶.۵ میلیون دلار، نام بگیرد. البته فیلم هالیوودی «پسران بد برای زندگی» اکران خود را پیش از همه گیری ویروس کرونا آغاز کرده بود. در سینمای آمریکا نیز در هفته ای که گذشت، کمدی «جنگ با بابابزرگ» با فروش ۳.۶ بالاتر از فروش ۲.۱ میلیون دلار «تنِت» ساخته جدید «کریستوفر نولان» قرار گفت. 

«تنِت» که با هزینه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده همچنان فروش ناامیدکننده ای در آمریکا دارد و ۲۷۵ میلیون دلار از مجموع فروش جهانی ۳۲۳.۳ میلیون دلاری خود را از محل گیشه بین الملل کسب کرده است. با ادامه روند کنونی و با توجه به تداوم تعطیلی سالن‌های سینما در لس آنجلس و نیویورک، به نظر می‌رسد ۲۰۲۰ سال سینمای چین خواهد بود و چینی ها می‌توانند برای اولین بار و به لطف شیوع ویروس کرونا، ار حیث فروش سالانه از گیشه آمریکای شمالی پیشی بگیرند و عنوان بزرگترین بازار سینمایی جهان را از آن خود کنند. سال گذشته مجموع فروش سینمای چین با رشد ۵.۴ درصدی به ۹.۲ میلیارد دلار رسید و گیشه آمریکا با ۱۱.۴ میلیارد دلار بالاتر از آن قرار گرفت.

کد خبر: 859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =