۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 8519

افزایش نقش تأمین ‌اجتماعی در بخش گردشگری

علی رحیم‌پور، مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی
افزایش نقش تأمین ‌اجتماعی در بخش گردشگری

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها سازمان تامین اجتماعی به صورت گسترده در بخش گردشگری سرمایه گذاری کرده است، زیرا ۴۵ میلیون نفر در کشور به عنوان بیمه گذار از سازمان تامین اجتماعی خدمات دریافت می کنند. از طرف دیگر ۱۰۰ هزار نفر کارکنان این سازمان در سراسر کشور هستند.

سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای انسجام‌بخشی و پیگیری سیاست‌های کلان رفاهی و همچنین به منظور توسعه عدالت اجتماعی و اقتصادی و رسیدن به اهداف نظام جامع رفاه گردشگری کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ‌اقدام به تملک تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها با محوریت ارائه خدمات به شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی و همچنین تأمین بخش عمده‌ای از امور رفاهی و گردشگری خانواده بزرگ تأمین‌اجتماعی، کارکنان، بازنشستگان سازمان، کانون عالی بازنشستگان کارگری سازمان تأمین‌اجتماعی کرد. از این رو، اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کرد و توسعه امکانات اقامتی، پذیرایی و تورگردانی را افزایش داد. البته شرکت رفاه‌گستر به عنوان یک شرکت تکلیفی تأمین‌اجتماعی به همکاران و خانواده سازمان در سراسر کشور ارائه خدمت می‌کند. در شرایط کنونی، سازمان در بخش گردشگری دارای سرمایه ۳۰ هزار میلیارد تومانی به ارزش امروز است که عمدتاً در گروه هتل‌های هما، حمل‌ونقل ریلی رجا، شرکت خدمات مسافرتی تأمین، شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی، شرکت توریستی و رفاهی آبادگران و همچنین دهکده ساحلی انزلی است که عمدتاً در بخش اقامتی، تورگردانی، حمل‌ونقل و پذیرایی در جهت تولید ثروت برای سازمان در قالب یک هلدینگ گردشگری ارائه خدمات می‌کنند.
سازمان تأمین‌اجتماعی و شرکت‌های تابع از جمله شرکت رفاه و گردشگری تأمین در تلاش هستند در راستای تحقق توسعه گردشگری به گردشگران و مهمانان خارجی که وارد ایران می‌شوند ارائه خدمت کند؛ از این رو بخش عمده‌ای از سیاستگذاری تأمین‌اجتماعی کمک به سطح کیفیت خدمات رفاهی و گردشگری ذی‌نفعان حوزه است و به همین دلیل در راستای مسئولیت اجتماعی سرمایه‌گذاری در این بخش را افزایش داده است.
از ابتدای سال ۱۳۹۴ طرحی در سازمان تصویب و ابلاغ شد که بر مبنای آن، کلیه شرکت‌هایی که در بخش گردشگری فعالیت دارند باید در زیرمجموعه هلدینگ گردشگری تأمین فعالیت کنند تا در راستای توسعه و تجهیز منابع و افزایش سطح رضایتمندی کارکنان و خلق زنجیره ارزش برای توسعه فعالیت‌های گردشگری اقدام کنند.
در حال حاضر رویکرد ما توسعه گردشگری با مدیریت یکپارچه و اصلاح ساختار به منظور استانداردسازی و ارتقاء خدمات گردشگری است. از این رو، برنامه اصلی ما بهبود منابع و امکانات شرکت‌های تابع و گردشگری هگتا در راستای بهبود عملکرد است.
در حال حاضر ارتقاء کیفیت خدمات استاندارد از طریق آموزش نیروی انسانی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ‌از آنجایی که صنعت گردشگری در اولویت چندانی قرار نداشت و بسیاری از شرکت‌ها در بخش آموزش گردشگری تعطیل شده بودند، ما در گروه هتل‌های هما و گروه حمل‌ونقل ریلی رجا مراکز آموزش راه‌اندازی کردیم تا علاوه بر آموزش کارکنان مجموعه‌های تابع، به سایر نیروهای خارج از هلدینگ در راستای برندسازی و ارتقاء امکانات خدمات رفاهی و گرشگری سازمان خدمات آموزشی ارائه دهیم.
در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی و هگتا بزرگترین برند در بخش گردشگری کشور است و عمده برنامه ما استفاده از ظرفیت های خالی اقامتی، پذیرایی، تورگردانی و ... است، به همین دلیل با توجه به هر نوع درآمد و سلیقه شهروندان اقدام کرده ایم. در حال حاضر ۶۰ درصد حمل و نقل ریلی کشور توسط رجا انجام می شود که متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و ما به دنبال توسعه فعالیت این شرکت برای ارائه خدمات به مردم هستیم. بنابراین در بخش خدمات ریلی جایگاه نخست را داریم و در بخش اقامتی هم گروه هتل های هما بیشترین هتل و قامتگاه را در سطح کشور در اختیار دارند.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها سازمان تامین اجتماعی به صورت گسترده در بخش گردشگری سرمایه گذاری کرده است، زیرا ۴۵ میلیون نفر در کشور به عنوان بیمه گذار از سازمان تامین اجتماعی خدمات دریافت می کنند. از طرف دیگر ۱۰۰ هزار نفر کارکنان این سازمان در سراسر کشور هستند. از این رو این سازمان به دنبال افزایش نقش خود در بخش گردشگری است.

کد خبر: 8519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =