تهران صدرنشین بیمه‌شدگان با سهم ۲۳ درصدی

بر اساس آمارهای جدید منتشر شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، تهران با بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، ۲۳ درصد بیمه‌شدگان کل کشور را از آن خود کرده و در صدر جدول توزیع استانی بیمه‌شدگان قرار گرفت.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مرکز مدیریت آمار، اطلاعات و محاسبات تامین اجتماعی تعداد بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان در آذر ماه امسال را ۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۴۰۵ نفر اعلام کرد که در کل کشور توزیع شده‌اند.

در این میان استان تهران در قالب سه اداره کل سه میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۹۲ نفر بیمه شده دارد که از این حیث دارای بیشترین تعداد در کشور است. پس از استان تهران، اصفهان با یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۵۵ نفر در جایگاه دوم قرار دارد و خراسان رضوی با ۹۱۱ هزار و ۱۵۱ نفر و خوزستان با ۸۶۵ هزار و ۶۹۸ نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

نکته قابل توجه اینکه در این میان استان‌های ایلام و کهکیلویه و بویراحمد به ترتیب با ۹۸ هزار و ۱۰۴ نفر و ۹۹ هزار و ۷۶۸ نفر در قعر جدول توزیع استانی بیمه‌شدگان قرار دارند و کمترین بیمه شده را در کشور دارند.

در بین استان‌های کشور بیشترین رشد بیمه شده را استان گیلان به خود اختصاص داده که ۱.۵ درصد نسبت به آبان ماه است و ایلام بیشترین کاهش بیمه شده را در آذر ماه از آن خود کرده که ۰.۸ درصد نسبت به ماه قبل از ان است.

از سوی دیگر آمار بیمه شدگان و مقایسه تعداد آن‌ها در آذر ماه نسبت به اسفند ماه سال گذشته نشان می دهد که بیشترین رشد را در این میان سیستان و بلوچستان با ۵.۸ درصد افزایش دارد و بیشترین کاهش با ۱.۶ درصد افت را ایلام به خود اختصاص داده است.

کد خبر: 8477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =