مدیرکل تامین اجتماعی کرمان براساس کد ملی بیمه شدگان از خدمات درمانی استفاده می‌کنند

مدیرکل تامین اجتماعی کرمان گفت: تاکنون ۲۲ نوع خدمت سازمان تامین اجتماعی غیرحضوری اجرا شده است و از اول اسفندماه حذف دفاتر درمانی را بیمه‌شدگان داریم و دیگر دفترچه درمانی جدید تولید نمی‌شود و براساس کد ملی بیمه شدگان از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسینی در نشست خبری پیرامون حذف دفاتر بیمه و خدمات غیرحضوری طرح "۳۰۷۰" گفت: در سطح کشور ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۱۷ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: ۵۲ هزار و ۳۰۰ کارگاه فعال در استان کرمان وجود دارد که در این کارگاه‌ها ۳۴۸ هزار نفر بیمه شده اصلی مشغول به کار هستند و ۱۲۵ هزار خانوار مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند که در این زمینه ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان سامانه نسخه الکترونیک و طرح ۳۰۷۰ سازمان تامین اجتماعی را تسریع کننده در ارائه خدمات دانست و بیان کرد: از اول اسفند سال جاری دفترچه‌های فیزیکی حذف خواهند شد و مردم می‌توانند با در دست داشتن کارت شناسایی و ارائه کد ملی از خدمات تامین اجتماعی بدون ارائه دفترچه بیمه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در طرح "۳۰۷۰" تعداد خدمات غیرحضوری به ۳۰ مورد می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی حذف شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: در راستای کاهش مراجعات، هزینه و جلوگیری از اتلاف وقت از مردم درخواست داریم که در سامانه  www.estamin.ir ثبت‌نام کنند تا از مزایای خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

کد خبر: 8296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =