حمایت سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان در ایام کرونا

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت:کارگاه هایی همچون حوزه گردشگری، رستوران ها و تالارهای پذیرایی و کارگاه های آسیب دیده با پرداخت ۱۰ درصد از حق بیمه خود و مابقی که ۲۰ درصد سهم کارفرما بود تا پایان اردیبهشت امهال شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سهیلا ملکشاهی در نشست خبری با رسانه های استان که در بستر فضای مجازی برگزار شد، به کارگاه های آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط کرونا کارگاه هایی که لیست بیمه کارکنان خود را در فرصت تعیین شده ارسال نکردند، ۲۰ درصد بیمه سهم کارفرمای آنها امهال شد که از بین کارگاه ها ۱۵ کارگاه اعلام شد که از کرونا  آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، پنج هزار و ۴۷ کارگر ایلامی که همزمان با شیوع کرونا از اول اسفند ۹۸ تا پایان تیر ماه ۹۹ بیکار شده اند، مشمول دریافت بیمه بیکاری می شوند، اظهار داشت: بنا براعلام تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام همچنین هفت هزار و ۸۹ نفر از کارگران استان ایلام با شیوع کرونا به دلیل مشکلات ناشی از تعطیلی کارگاه‌ها متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری در سامانه مربوطه شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام خاطرنشان کرد:همچنین ۵۰۳ نفر در استان مشمول دریافت مقرری بیمه‌ بیکاری از ابتدای مرداد تا پایان دی امسال شده اند.

ملکشاهی به نظارت سازمان تامین اجتماعی از کارگاه ها اشاره و تصریح کرد: نظارت و تعهداتی که کارفرما نسبت به کارگران دارند از ۲ طریق بررسی می شوند به این صورت که نظارت ابتدا از اصنافی صورت می گیرد که قانون به تامین اجتماعی اجازه داده با مراجعه بازرسان از محل کار، وجود یا عدم وجود کارگران و در خصوص ترک محل کارشان مورد تایید قرار می گیرند سپس شروع و آغاز به کار کارگران توسط کارفرمایان مورد بررسی و تحقیق بازرسان تامین اجتماعی قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این، از طریق بازرسی دفاتر قانونی مطابق ماده ۴۷ قانون تامین اجتماعی کارفرماها مکلفند دفاتر قانونی خود را در اختیار بازرسان تامین اجتماعی قرار دهند و با استفاده از نظارت و حسابرسی که از دفاتر قانونی این کارگاه ها انجام می شود کلیه حق و حقوق کارگران و تعهداتی که کارفرمایان نسبت به کارگران دارند مورد بررسی قرار می گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت:حذف دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی از اول اسفند آغاز می‌شود که گام بسیار مهمی در زمینه پیشبرد طرح نسخه الکترونیک است و این تغییر باعث کاهش قابل توجه مراجعات مردم به شعب و کارگزاری‌ها می‌شود.

ملکشاهی از حذف دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه سال جاری خبر داد و افزود: این موضوع گام بسیار مهمی در زمینه پیشبرد طرح نسخه الکترونیک است و بخشنامه اجرایی توقف انتشار دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی در روزهای آینده صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام فرآیندهای مربوط به پذیرش و خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در مراکز درمانی طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد در این بخشنامه تبیین می‌شود.

کد خبر: 7948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =