۱۰۰ بسته معیشتی در اردبیل بین نیازمندان توزیع شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: این اداره‌کل با همت سازمان بسیج ورزشکاران، هیات‌های ورزشی، سازمان‌های مردم نهاد و خیران ورزش‌یار ۱۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سجاد انوشیروانی روز شنبه در این زمینه بیان کرد: حمایت از اقشار کم درآمد و محروم جامعه باید همواره در دستور کار قرار داشته باشد که در این راستا حضور مردم و خیران اهمیت ویژه‌ای دارد، از این رو هفتمین دوره از طرح کمک‌های مومنانه به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با توزیع بسته‌های معیشتی هر یک با ارزش ریالی بالای سه میلیون به اجرا درآمد.

وی افزود: تلاش می‌شود در روزهای باقی مانده تا سال جدید نیز با حمایت هیات‌های ورزشی، خیران، سازمان‌های مردم نهاد، سپاه حضرت عباس (ع) و سازمان بسیج ورزشکاران در قالب طرح کمک‌های مومنانه بیش از پیش برای کمک به اقشار کم درآمد و آسیب دیده، بسته های معیشتی تهیه توزیع شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته، اقشار زیادی با از دست دادن فرصت شغلی خسارت دیدند و از این رو طرح کمک‌های مومنانه با هدف تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به اجرا درمی‌آید.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بر این اساس رزمایش مواسات (همدلی و کمک مومنانه) در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و دستور دولت، با توجه به لزوم استمرار همدلی و مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه‌های اجرایی برای کاهش بخشی از اثرهای مخرب شیوع ویروس کرونا و افزایش تاب‌آوری جامعه با امدادرسانی معیشتی و کمک به نیازمندان در دستور کار قرار گرفت.

این رزمایش در راستای جلب مشارکت همگانی، ایجاد انسجام و سازمان‌دهی کمک‌های مردمی با در نظر گرفتن آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا برگزار می‌شود و به ویژه در تامین مایحتاج ضروری افراد آسیب‌پذیر جامعه اهمیت ویژه‌ای دارد.

کد خبر: 7809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =