۷۴۰ عدد سکه تقلبی در شهرستان نمین کشف شد

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نمین از کشف و ضبط ۷۴۰ عدد سکه تقلبی از قاچاقچیان و کلاهبرداران حوزه میراث‌ فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، روانبخش نایب پاشایی روز سه‌شنبه در این زمینه گفت: این تعداد سکه تقلبی از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نمین کشف و ضبط شده که برابر اعلام کارشناسان باستان‌شناسی، فاقد ارزش تاریخی و فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی با تنظیم شکایت‌نامه‌ای پیگیر موضوع شده است، افزود: سکه‌های تقلبی کشف شده به نیت سوء و با قصد کلاهبرداری از روی سکه‌های اصل دوره اسلامی ساخته شده است و سودجویان به دنبال سوء‌استفاده از این سکه‌ها بوده‌اند.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان نمین با اشاره به نظارت مداوم بر محوطه‌های تاریخی و باستانی، اضافه کرد: تلاش می‌شود تا از هر گونه اقدام غیرقانونی سودجویان و کلاهبرداران در این حوزه جلوگیری بعمل آید که البته برای تحقق این هدف، نیاز به همکاری و مشارکت مردمی احساس می‌شود.

نزدیک به ۹۰ اثر تاریخی تا کنون در شهرستان نمین به ثبت رسیده است که بیشتر آنها را تپه‌هایی مربوط به ادوار باستانی شامل می‌شود.

مقبره شیخ بدرالدین، قلعه شیندان، مسجد سرهنگ، عمارت‌السلطنه، غار بابک خرم دین و قلعه بز از جمله اثرهای تاریخی شهرستان نمین هستند.

شهرستان نمین با جمعیت حدود ۱۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل، در مسیر جاده ترانزیتی استان‌های اردبیل و گیلان واقع شده است.

کد خبر: 7587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =