پویش مردمی "کودکان سایبری" در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

 رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) در چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع کرونا و استفاده کودکان از فضای مجازی گفت: پویش مردمی "کودکان سایبری" در استان آغاز شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ مرتضی عسگری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران استان با تاکید بر اینکه پلیس فتا حامی کودکان در فضای مجازی است، افزود: این پویش در راستای ارتقای سطح آگاهی اجتماعی خانواده‌ها و فرزندان در خصوص شیوه صحیح استفاده از فضای مجازی و کاهش و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از استفاده ناصحیح فضای مجازی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا دسترسی کودکان و دانش‌آموزان به اینترنت از  جمله شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است، گفت: این پویش به منظور کاهش شکاف دیجیتال بین والدین و فرزندان و افزایش حساسیت اجتماعی والدین نسبت به وضعیت کودکان در فضای مجازی فعال شده است.

عسگری افزود: در بسیاری از موارد ناآگاهی والدین و همچنین دانش‌آموزان نسبت به این فضا، زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد که این آسیب‌ها خسارت جبران‌ناپذیری به کودکان و آینده آنها وارد خواهد کرد.

به گفته وی، ورود غافلگیرانه دانش‌آموزان به فضای مجازی و نبود پیوست فرهنگی در این زمینه، باعث شد تا پلیس فتا با همکاری آموزش و پرورش به منظور ارائه آموزش به خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان، با فعال ساختن این پویش ،وارد عمل شده تا زمینه آموزش خانواده و فرزندان را در حوزه سواد مجازی ارتقا دهد.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته در حوزه دانش‌آموزان در فضای مجازی پرونده‌های خاصی وجود نداشت،افزود: با افزایش دسترسی دانش‌آموزان به این فضا، تعدادی پرونده در حوزه مزاحمت اینترنتی، انتشار اطلاعات خصوصی دیگران و نشر اکاذیب در پلیس فتا تشکیل شده است.

رییس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری افزود: این پویش به مدت یک هفته در تمام نقاط استان در حال اجراست و مردم می‌توانند هر گونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری به صورت آنلاین دریافت کنند.

وی گفت: این پویش در راستای جریان‌سازی و افزایش حساسیت نسبت سوادمجازی با رویکرد پیشگیری از آسیب و ارتقای آگاهی اجتماعی جامعه نسبت به فضای مجازی فعال شده است و به بررسی کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتالی والدین و کودکان، ایمنی در فضای مجازی، آسیب جسمی، اعتقادی، فکری، اجتماعی و اخلاقی فضای مجازی توجه دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

کد خبر: 7555

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =