بزرگترین اورژانس سازمان تامین اجتماعی در اردبیل آماده افتتاح شد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: بزرگترین اورژانس سازمان تامین اجتماعی در اردبیل آماده افتتاح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر قادر برجی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، خبرنگاران را امانتداران اصلی مردم برای اطلاع رسانی و آگاه سازی در همه زمینه ها عنوان کرد.

دکتر برجی با اشاره به احداث اورژانس پیشرفته به مساحت ۲۵۰۰ متری و با ۳۶ تخت و با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان مجهز به تجهیزات به روز دنیا در بیمارستان سبلان افزود: این اورژانس بعنوان بزرگترین اورژانس سازمان تامین اجتماعی طی مراسمی در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید و در اختیار مردم شریف استان به ویژه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی قرار خواهد گرفت.

مدیر درمان تامین اجتماعی اردبیل با بیان اینکه از یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر جمعیت استان اردبیل بیش از ۶۰۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی استان به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم (خرید خدمات درمانی) به بیمه شدگان ارائه می شود.

وی ادامه داد: خدمات درمانی مستقیم در ۲ بیمارستان سبلان اردبیل و ارس پارس آباد با ۲۰۳ تخت، ۲ پلی کلینیک شهید میرزا حسینی اردبیل و مشگین شهر و ۲ درمانگاه شهرهای گرمی و خلخال به افراد زیر پوشش و سایر مراجعه کنندگان ارائه می شود.

دکتر برجی افزود: همچنین در درمان غیر مستقیم و در راستای بسط عدالت و سهولت دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی در مناطق مختلف استان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان با عقد قرارداد با ۷۹۵ موسسه خدمات درمانی نیازهای بیماران زیر پوشش را تامین می کند.

وی با بیان اینکه با بررسی های صورت گرفته کمبود تجهیزات پزشکی، محدود بودن فضای درمانی و غیر استانداردبودن آنها، کمبود پرسنل و نیروی انسانی متخصص و کمبود اعتبارات از جمله مشکلات و چالش های مدیریت درمان استان بود، اضافه کرد: چرا که زیر ساخت های درمانی سازمان در استان تناسبی با تعداد افراد تحت پوشش نداشت و پاسخگوی نیازهای درمانی بیمه شدگان نبود.

دکتر برجی افزایش تختها و دستگاه دیالیز، خرید دستگاه (ام. آر. آی) بازسازی و استانداردسازی درمانگاه شهرستان خلخال با اعتبار ۶ میلیارد تومان، تهیه و راه اندازی دستگاه سونوگرافی پلی کلینیک مشگین شهر، اخذ مجوزهای لازم برای احداث درمانگاههای گرمی و نمین، توسعه و عمران اورژانس و هتلینگ بخش های بیمارستان ارس پارس آباد، ارتقای هتلینگ و استاندارد سازی بلوک زایمان و بخش مردان و همچنین بهسازی سیستم تهویه هوای بیمارستان ارس، احداث پارکینگ، اصلاح و بهینه سازی و مناسب سازی فضای فیزیکی اعم از ابنیه، تاسیسات و محوطه بیمارستان ها و مراکز درمانی ملکی را از جمله اقدامات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در سال های اخیر عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش سنگ شکن بیمارستان سبلان اردبیل تنها مرکز دولتی و غیرخصوصی در استان است، گفت: بخش سنگ شکن این بیمارستان با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ریال راه اندازی شده و دستگاه مورد استفاده در آن مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا است.

دکتر برجی افزود: خدمات درمانی و پزشکی در مراکز ملکی و مراکز طرف قرارداد در این استان بدون نیاز به دفترچه کاغذی فقط با ارائه کارت ملی به بیمه شدگان ارائه می شود.

وی با اشاره به حذف دفترچه های کاغذی تامین اجتماعی افزود: طرح حذف دفترچه درمانی در مراکز طرف قرارداد و ایجاد نسخه الکترونیکی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل به اجرا درآمده است و در این مدت اردبیل در بین استان های کشور رتبه اول را دراین پروژه و میزان ثبت نسخ الکترونیکی به خود اختصاص داده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی اردبیل در خصوص بیماری کرونا گفت: با مدیریت عالی ستاد راهبری کرونا در استان و همکاری و تعامل بسیار خوب تمامی دستگاه های مرتبط از جمله مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان و انتقال خون کارنامه اردبیل در مبارزه و مدیریت ویروس کرونا موفق بوده است.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه تاکنون ۱۵ هزار نفر درسطح استان با مراجعه به مراکز درمانی ملکی این مرکز غربالگری کرونا شدند، اظهار کرد: از این تعداد نزدیک به هزار نفر در بیمارستان سبلان بستری شده اند.

دکتر برجی همچنین از طرح ۳۰۷۰ به عنوان طرح ماندگار و شاخص برای ارائه خدمات الکترونیکی به بیمه شدگان سازمان برای اصحاب رسانه گفت و تاکید کرد: در رسانه ها بیشتر به آن پرداخته شود.

کد خبر: 7459

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =