افزایش ۶۸ درصدی صادرات کالا در خراسان جنوبی

 سرپرست گمرکات خراسان جنوبی گفت: صادرات کالا از گمرکات خراسان جنوبی در ۱۰ ماه گذشته ۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا،حسن رحیمی‌زاده، امروز یکشنبه ۱۲ بهمن به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: در این مدت ۲ میلیون و ۸۴۸ هزار تن کالا از گمرکات بیرجند و ماهیرود به خارج از کشور صادر شد که حدود ۶۲۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

وی افزود: از این تعداد حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالاهای تولیدی خراسان جنوبی بوده که با افزایش ۳۲ درصدی ۱۰۲ میلیون و ۴۶۷ هزار دلار عاید تولیدکنندگان استان کرده است.

سرپرست گمرکات خراسان جنوبی، عمده اقلام صادرات گمرک استان را شامل صیفی جات، سیمان، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن، کاشی و سرامیک، گازوئیل، نخود، نمک و تخم مرغ خوراکی دانست که به کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است.

رحیمی‌زاده، حجم کالاهای صادراتی استان‌های دیگر که از گمرکات خراسان جنوبی ارسال شدند را یک میلیون و ۵۵۵ هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: واردات کالا نیز در ۱۰ ماه گذشته از این گمرکات به وزن ۴۹۱ تن بود که ۹۴ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: 7297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =