۳ شهر سیستان و بلوچستان در صدر گرمترین شهرهای ایران در شبانه روز گذشته

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته شهرهای راسک، قصرقند و زرآباد در نیمه جنوبی استان به ترتیب با دماهای ۲۹.۲، ۲۸.۸ و ۲۸.۲ گرمترین شهرهای کشور شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حیدری اظهارکرد: همانطور که انتظار می رفت امروز از سرمای هوا در سراسر استان کاسته شد و شرایط افزایش دما در قالب نقاط استان حاکم گشت.

وی افزود: صبح امروز دمای زاهدان نیز با ۹ درجه افزایش نسبت به شبانه روز گذشته همراه شد و پیش بینی می شود این شرایط فردا نیز ادامه داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تقویت جریانات حنوبی مهم ترین دلیل افزایش دما در سطح استان است که البته موقت است و از روزهای پیش رو مجدد کاهش داما در استان حاکم می شود.

حیدری تصریح کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی امروز وزش باد شدید و گردوخاک در شهرستان های زاهدان، خاش، مهرستان، سراوان، تفتان، سوران، ایرانشهر، دلگان و ایرانشهر و شهرهای بزمان و نصرت آباد آغاز می شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی در شهرها و محورهای مواصلاتی، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و باغی از جمله پیامدهای وزش این باد شدید است.

کد خبر: 7212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =