۵۰ شهر سیستان و بلوچستان از ابتدای زمستان باران ندیده‌اند

 معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای دیماه تاکنون هیچ بارانی در ۵۰ شهر و ۹ هزار روستای این استان نباریده و همچنان زمستانی سرد و خشک در پیش رو است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، دوست محمدکلیم اظهارداشت: اگر چه مدل‌های بارش فصلی از تابستان و پاییز گذشته نشان می‌داد که سال آبی کم بارانی داریم اما امیدوار بودیم که هر چه به زمستان نزدیک می‌شویم شرایط تغییر کند اما تا حالا این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: از ابتدای زمستان تا کنون هیچ سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان فعالیت نکرده و تمامی شهرها و روستاها بدون باران بوده‌اند موضوعی که اگر ادامه یابد تأمین آب کشاورزی را برای سال آینده به چالش می‌کشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به طور میانگین همه ساله در پنج هفته نخست زمستان بیش‌از ۲۲ میلی‌متر باران در استان باریده است.

وی گفت: پاییز امسال نیز کم بارش به پایان رسید به طوریکه تمام بارانی که از ابتدای مهرماه تا کنون باریده کمتر از پنج میلی‌متر بوده مقداری که نسبت به شرایط نرمال ۹۵ درصد کاهش یافته است.

کلیم افزود: البته خروجی مدل‌های پیش‌بینی فصلی نشان می‌دهد که در ادامه بهمن و اسفندماه قدری شرایط تغییر می‌کند و استان شاهد فعالیت سامانه‌های بارشی خواهد شد اما به طور کلی زمستان امسال کم بارش‌تر از حالت نرمال پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر: 7142

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =