افزایش بیمه‌شدگان قرآنی به هفت هزار نفر

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدود چهار هزار بیمه شده قرآنی سال ۹۸ در کشور وجود داشت که اکنون به هفت هزار نفر افزایش یافته اند.

به گزارش آتیه آنلاین، ایرنا نوشت: عبدالهادی فقهی زاده روز چهارشنبه اظهار کرد: این تعداد با توجه به شیوع ویروس کرونا اندکی کاهش یافته است که پالایش بیمه شدگان قرآنی با هدف استمرار فعالان این حوزه در دستورکار است.

وی ادامه داد: اکنون حدود سه هزار موسسه قرآنی در کشور فعال هستند و شعب گوناگونی مانند جامعه القرآن و بیت الاحزان در شهرهای مختلف دارند.

وی بیان کرد: در مجموع پنج هزار موسسه و شعب قرآنی در کشور فعالیت می‌کنند که با توجه به شیوع ویروس کرونا برخی موسسات نیمه فعال شده است که امیدواریم تقویت شوند و فعالیت آنها گسترش یابد.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اضافه کرد: این معاونت امسال ۲ برنامه را در سطح ملی تعریف کرد که تفاهم نامه آن سه ماه پیش در جلسه ای با حضور وزیر به امضا رسید.

فقهی زاده افزود: همچنین هفته جاری نشستی در وزارتخانه با هدف معرفی استان یزد به عنوان نخستین پایتخت صحیفه سجادیه ایران برگزار و این مهم رسمی شد.

وی بیان کرد: امیدواریم استان یزد بتواند در این راستا فعالیت های استانی و ملی خود را تقویت کند چراکه این اقدام با هدف توسعه و ترویج گفتمان صحیفه سجادیه و ترویج فرهنگ اسلامی در حوزه عرفان واقعی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از ۱۰ سال کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در استان هرمزگان با همت عالی و جدیت تمام برگزار می‌شود که معاونت قرآن و عترت به دنبال ترویج گفتمان اهل بیت (ع) نگاه ویژه‌ای به این استان دارد.

فقهی زاده گفت: در این راستا با مشورت کارشناسان به زودی بندرعباس شهر جهانی دوستدار امام سجاد (ع) معرفی می شود و لوح افتخار آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیم خواهد شد.

کد خبر: 6986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =