جزئیات عیدی امسال کارگران + جدول

بر اساس قانون کار، حداقل عیدی کارگران برای یک سال کار حداقل معادل ۶۰ روز و حداکثر ۹۰ روز است. بر مبنای این محاسبات و با توجه به حداقل دستمزد سال جاری، حداقل عیدی پرداختی به کارگران در امسال بین سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۷۳۱ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش آتیه آنلاین، برخی از کارگران مطابق اصول موجود در قانون کار، عیدی کامل دریافت نمی‌کنند. برای افرادی که کمتر از یک سال کار کرده باشند، عیدی بر اساس ۶۰ روز کار و نسبت ایام کارکرد محاسبه می‌شود و روش محاسبه به این شکل است  که حداقل مزد ماهیانه در عدد ۲ ضرب و بر تعداد روزهای کاری تقسیم می‌شود. (حداقل مزد ضربدر ۲ تقسیم بر ۱۲ و ضربدر تعداد ماه کارکرد).

بر اساس قانون مربوط به نحوه تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب سال ۱۳۷۰، کلیه کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین مزد، ‌به عنوان عیدی و پاداش بپردازند و مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نباید از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه قانونی کارگران تجاوز کند.

مبنای محاسبه عیدی و پاداش سالانه کارگران در کارگاه‌هایی که طرح طبقه‌بندی مشاغل دارند، مزد گروه و پایه یا مزد مبنا و در واحدهای فاقد طرح طبقه‌بندی، مزد ثابت یعنی مزد شغل و مزایای ثابت پرداختی به تبع شغل خواهد بود.

زمان پرداخت عیدی کارگران بر اساس قانون تعیین نشده است و صرفاً این مبالغ توسط کارفرمایان مطابق عرف در دو ماه پایانی سال قابل پرداخت است.

در جدول زیر جزئیات عیدی کارگران بر اساس میزان کارکرد و مبلغ دریافتی قابل مشاهده است.

کد خبر: 6766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =