موتور قطب دیتاسنتر کشور ماه جاری روشن می‌شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام از راه‌اندازی مرکز دیتاسنتر پردیس وابسته به شرکت ارتباطات زیرساخت در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین، ایسنا نوشت: نادر ثناگو مطلق در حاشیه بازدید مهرداد ترابیان -عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت- از این منطقه با توجه به نقش شرکت ارتباطات در تامین زیرساخت‌های ارتباطاتی و پهنای باند شبکه اینترنت، گفت: تجهیزات مرکز دیتاسنتر پردیس نصب شده است و با راه‌اندازی این مرکز اقداماتی از جمله پشتیبانی شبکه ملی ارتباطات ایران انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین این مرکز در زمینه تامین زیرساخت شبکه ملی ارتباطات فعالیت و بخشی از نیاز کشور را در این بخش مرتفع می‌کند. راه‌اندازی این مرکز در کنار چشم‌انداز منطقه برای ایجاد شهرک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیام را تبدیل به نخستین منطقه آی‌سی‌تی محور کشور می‌کند.

بر اساس این گزارش که به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشته شده: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام با اشاره به وجود هشت شرکت در زمینه دیتاسنتر در منطقه، افزود: این شرکت‌ها در زمینه تولید و ایجاد مرکز داده، تجارت الکترونیک و نرم‌افزار، مونتاژ انواع سرور، واحدهای ذخیره‌سازی و یارانه در حال فعالیت هستند. این شرکت‌ها با میزان سرمایه‌گذاری ۹۳۵۶ میلیارد ریال راه‌اندازی و زمینه اشتغال‌زایی ۱۲۵۶ نفر را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌ها در فاز چهارم منطقه با اولویت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه آی‌تی، آی‌سی‌تی و فناوری‌های نوین از دیگر اقدامات برای راه‌اندازی شهرک تخصصی فناوری است که تا کنون زیر ساخت‌های سه پهنه از این فاز آماده‌سازی و به متقاضیان واگذار شده است.

ثناگو مطلق ادامه داد: دستیابی  منطقه به نوآوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد صادرات محور و ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی منطقه آی‌سی‌تی‌محور در این منطقه است. همچنین توسعه تبادلات تجاری و ایجاد زیرساخت لجستیکی، تسهیل در سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، جذب تخصصی، سرمایه و تکنولوژی در حوزه آی‌سی‌تی و آماده‌سازی زیر ساخت کریدور فاوا، تسهیل و بهبود کیفیت خدمات و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا در حوزه دانش‌بنیان از دیگر اهداف راه‌اندازی این مجموعه در پیام است.

کد خبر: 6764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =