فناوری اطلاعات ابزاری برای اجرای عدالت است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر و دومین ارائه کننده خدمات درمانی در کشور و داشتن ۶۰ درصد جمعیت بیمه شده تحت پوشش می‌تواند از فناوری اطلاعات در امر درمان بیمه شدگان خود استفاده کند و باعث کاهش هزینه ها و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، لطف اله سیاهکالی مرادی در دیدار با مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: در کشور دانشمندان خوبی در زمینه فناوری اطلاعات داریم ولی متاسفانه استفاده بهینه از این فناوری نمی شود.

وی افزود: ضمن اینکه باید مردم و پزشکان به استفاده از ابزار فناوری اطلاعات ترغیب شوند، می توان از پزشک خانواده و درمان از راه دور برای درمان بیماران استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه قوانین دست و پا گیر و فرایند های اضافی باید حذف شود، گفت: ارائه خدمات درمانی باید به گونه ای باشد که بیماران با داشتن دفترچه تامین اجتماعی نگران هزینه ها نباشند و دفترچه از لحاظ خدمت رسانی کامل و تا پایان بیماری با بیمار همراه باشد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی از جمله سازمان های پیشرو در الکترونیکی کردن فرایندهای خود است، اظهار داشت:  از سال ۹۷ طرح نسخه الکترونیک در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین کلید خورد و از ابتدای سال تاکنون ۶۸درصد نسخه‌های تولید شده توسط پزشکان به صورت الکترونیکی انجام شده است و تعداد این نسخه ها به ۸۵ هزار نسخه رسیده است.
دکتر محمد صادق بابایی راه اندازی ۱۶تخت نورولوژی در بیمارستان رازی، خرید چهار دستگاه ونتیلاتور برای بیمارستان‌های رازی و تاکستان، اجرای برنامه‌های هتلینگ، خرید و راه اندازی دستگاه رادیولوژی پرتابل بیمارستان رازی و اجرای ۸۰ درصد از پروژه های واحدهای تابعه را از جمله اقدامات مهم درمانی این مدیریت برشمرد که تا پایان سال محقق می شود.

کد خبر: 6745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =