تداوم صدرنشینی سپاهان در روز جنجالی والیبالی‌ها

هفته بیست و چهارم لیگ برتر والیبال در شرایطی پیگیری شد که تیم سپاهان اصفهان به صدرنشینی خود در این رقابت‌ها ادامه داد.

به گزارش آتیه آنلاین، قطار لیگ برتر والیبال مردان ایران، به ایستگاه بیست و چهارم خود رسید. مسابقاتی که هفته به هفته حساسیت بیشتری پیدا می‌کند و تیم ها برای رسیدن به قهرمانی رقابت های نفس‌گیرتری را تجربه می‌کنند. در این هفته از رقابت‌ها که به میزبانی دو سالن خانه والیبال و سالن فدراسیون والیبال برگزار شد، تیم سپاهان اصفهان که چند هفته ای است در صدر جدول جا خوش کرده است، با کسب یک پیروزی دیگر به روند صدرنشینی خود ادامه داد.  

**پیکان بر مدار شکست

سپاهان اصفهان در شرایطی توانست یک پیروزی دیگر در کارنامه خود ثبت کند که این هفته با تیم متحول شده ی پیکان تهران دیدار داشت. تیمی که هر چند تغییرات زیادی را در نیم فصل شاهد بود، اما هنوز در بجران به سر می‌برد و نتوانسته نتایج قابل قبولی کسب کند. این بار پیکانی‌ها در دیدار با تیم صدرنشین یعنی سپاهان مغلوب شدند تا به روند شکست های خود در لیگ برتر ادامه دهند. سپاهان هم که به راحتی و با پیروزی در سه ست پیکان را از پیش رو برداشته بود، برای حریفان خود خط و نشان کشید و نشان داد که همچنان مدعی شماره یک تصاحب جام قهرمانی لیگ امسال است.

رحمان محمدی راد، سرمربی تیم سپاهان اصفهان پس از پیروزی مقابل تیم پیکان اظهار داشت: هفته سختی داشتیم، اما توانستیم ۳ پیروزی کسب کنیم تا جایگاه مان در صدر جدول رده بندی حفظ شود. امیدوارم این روند را تا پلی آف ادامه دهیم. سعی می کنیم بازی به بازی پیش برویم و به دنبال کسب بهترین جایگاه هستیم. اصلاً به حریف مان در پلی آف فکر نمی کنیم. در حال انسجام بخشیدن به شکل تیمی خود هستیم، چون در نیم فصل چند بازیکن جدید جذب کردیم. به نفرات جوان تر هم میدان دادیم تا در ترکیب تیم قرار بگیرند. از شرایط خود رضایت داریم و تلاش می کنیم تا هفته آینده هم مسابقات خود را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

مرتضی عهدی سرمربی پیکان نیز دلایل این شکست مقابل صدرنشین را چنین عنوان کرد:  سپاهان یکی از تیم های درجه یک لیگ امسال است و می توان عنوان قهرمانی را کسب کند. با این حال ما عملکرد خوبی مقابل تیم پر مهره سپاهان داشتیم.  امتیازهای بسیار نزدیک بود و می توانستیم دو ست دیگر را هم به نام خود تمام کنیم، اما گاهی جوانی کار دست تیم ما می دهد. ما برای صعود به پلی آف امید داریم. شرایط جدول به گونه ای است که ۳ تیم رقابت نزدیکی بهم دارند. پیکان، گنبد و هورسان از جمله تیم های مدعی هستند که باید مقابل آنها به پیروزی برسیم.

**پیروزی میلیمتری برای فولاد سیرجان

تیم فولاد سیرجان که پدیده نیم فصل نخست لیگ برتر والیبال ایران بود در نیم فصل دوم نتوانست عملکرد خوب قبلی خود را تکرار کند و رفته رفته صدر جدول را که مقتدرانه  در اختیارش بود به تیم سپاهان واگذار کرد. در هفته بیست و چهارم تیم فولاد سیرجان توانست به پیروزی دست پیدا کند اما این پیروزی تنها دو امتیاز برای این تیم به همراه داشت و نشان داد فولاد سیرجان نیم فصل نخست شکل و شمایل متفاوتی با تیم فعلی دارد.  شاگردان محمدرضا تندروان در تیم سیرجان از ساعت ۱۴ در خانه والیبال تهران مقابل تیم راهیاب ملل مریوان قرار گرفتند و در پایان با نتیجه سه بر دو پیروز شدند. پیروزی سخت و میلیمتری فولاد سیرجان در دیدار با تیم رده سیزدهمی جدول مسابقات دور از انتظار بود. در همین راستا محمدرضا تندروان سرمربی تیم فولاد سیرجان اظهار داشت:  در ورزش همه چیز قابل باور است. ما در این بازی سعی کردیم از تمام نفرات خود استفاده کنیم تا در جریان مسابقات باشند. به هر حال تمام نفرات باید در این چالش قرار بگیرند. همه بازیکنان باید در شرایط سخت قرار می گرفتند تا این شرایط را تجربه کنند.  اگر امروز می باختیم هم اتفاق خاصی رخ نمی داد. صعودمان به پلی آف مشخص شده است و ورزش هم برد و باخت دارد. خوشحالم که در ست پنجم عملکرد خوبی داشتیم و این نکته مثبت مسابقه امروز برای ما بود.

**عبور گنبدی‌ها از سد شاگردان عطایی در جدالی جنجالی

تیم هراز آمل که از هدایت بهروز عطایی بهره می‌برد و ترکیبی از بازیکنان با تجربه در کنار بازیکنان جوان است، یکی از بازنده‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر والیبال بود. این تیم در دیدار با شهردای گنبد با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد.  در این مسابقه تیم شهرداری گنبد با هدایت عظیم جزیده موفق شد با نتیجه ۳ بر یک و با امتیازهای ۱۹ بر ۲۵، ۲۷ بر ۲۹، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۰ بر ۲۵ از سد حریف خود عبور کند. به این ترتیب گنبدی ها موفق شدند هشتمین پیروزی خود را جشن بگیرند و کاله هم پنجمین شکست خود در این دوره از رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور را متحمل شد. اما این بازی حاشیه هایی نیز به همراه داشت. جایی که در ست دوم بازی شاهد درگیری لفظی عظیم جزیده، سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبد با داوران بازی بودیم چرا که در تصمیم عجیب و قابل تأمل داور در حالیکه ویدئو چک خطای تور بازیکن هراز را نشان داد اما رأی به سود تیم هراز داد. در نهایت شاگردان جزیده در تیم شهرداری گنبد پس از وقفه ۲۰ دقیقه‌ای بازی را به سود خود به پایان بردند. «مردانه بجنگید» فریادهای عظیم جزیده در سالن پس از تغییر رأی داور بازی بود.

با تمام این تفاسیر این بازی با پیروزی گنبدی‌ها تمام شد. هراز آمل هرچند در این بازی تن به شکست داد اما در رده چهارم جدول رده بندی باقی ماند. آملی‌ها همچنان در کورس قهرمانی باقی ماندند اما این شکست شرایط را در ادامه مسابقات برای تیم بهروز عطایی سخت تر کرد. شهرداری گنبد هم همچنان در رده هشتم باقی ماند تا تیم میانه جدولی باقی بماند.  

نتایج کامل دیدارهای هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

پیکان یک - سپاهان ۳
هورسان رامسر ۳ - شهرداری قزوین صفر
راه یاب ملل مریوان ۲ - فولاد سیرجان ۳
شهرداری ورامین ۳ - خاتم اردکان ۲
هراز آمل یک - شهرداری گنبد ۳
شهداب یزد ۳ - آذرباتری ارومیه یک

کد خبر: 6662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =