تالارهای خراسان شمالی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند

رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی گفت: تالارهای استان می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند در حال حاضر ۵۰ تالار استان با ثبت نام در سامانه مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

 به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از فارس، مهدی امیدوار، با اشاره به رفع برخی محدودیت‌های کرونایی در ارتباط با اصناف، اظهار کرد: پیرو تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و اعلام رنگ‌بندی در استان‌ها، با توجه به اینکه خراسان شمالی نیز به رنگ زرد درآمد و با تصمیم‌گیری اتاق اصناف ایران و وزارت بهداشت مقرر شد تا تالارها با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی فعالیت خود را از شنبه ۲۱ دی ماه آغاز کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از رسته‌های شغلی همچون عکاسان، گل‌فروشان، کارگران تالارها، آرایشگاه ها و مزون داران به تالارها بستگی دارند و  طی این مدت به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی کاسبی خوبی نداشته اند و متضرر شده اند، مقرر شد تا تالارها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بازگشایی شوند.

رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی با تاکید به اینکه البته برخی از اصناف هم‌چنان با محدودیت مواجه هستند، افزود: طی ماه‌های قبل نیز گاهی شاهد برگزاری غیر اصولی مراسم عروسی و عزاداری در روستاها و زیرزمین‌ها، پارکینگ منازل  به صورت غیررسمی و بدون رعایت اصول بهداشتی و پروتکل ها بودیم که برای جلوگیری از برگزاری اینگونه مراسمات مقرر شد تا تالارها بازگشایی شود تا مراسم به صورت کنترل شده و با رعایت کامل پروتکل ها انجام شود.

امیدوار گفت: تالارها موظف‌اند تا در سایت سلامت ثبت نام کنند که مقررات و پروتکل مخصوص برای آنها درج شده و تاکید جدی شده است تا با حداقل جمعیت و حداقل پذیرایی مراسمات برگزار و صاحبان مراسم نیز مجاب شوند تا مراسم تحت پروتکل های بهداشتی باشد، در غیر این صورت تالارهای متخلف پلمب می شوند.

وی افزود: هنوز نگرانی از اوج دوباره کرونا در جامعه وجود دارد و باید همه تلاش کنیم تا دوباره رنگ‌بندی استان تغییر نکند چراکه در صورت اوج گیری دوباره کرونا قطعا دوباره تالارها تعطیل خواهند شد.

کد خبر: 5629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =