۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 5551

خودباوری در کارکنان نقطه آغاز تحول نیروی انسانی به سرمایه انسانی

علیرضا کریم دادی، مدیر صندوق بازنشستگی خراسان رضوی
خودباوری در کارکنان نقطه آغاز تحول نیروی انسانی به سرمایه انسانی

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری خراسان رضوی در یادداشتی توسعه دانش و مهارت و تقویت کارکنان را یکی از وظایف و تکالیف مدیریت ها عنوان کرد و گفت:‌ این راهبرد سبب می شود تا با ایجاد خودباوری در آنان، زمینه توسعه فردی، اجتماعی و اداری کارکنان مهیا و به تبع آن نیروی انسانی موجود به سرمایه انسانی ماندگار، مبدل شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در این یادداشت «ارتقاء خدمات اثربخش و بهره ور به خانواده بزرگ بازنشستگان فرهیخته کشوری را یک اصل برای مدیریت های استانی صندوق بازنشستگی عنوان کرده» و در ادامه آورده است: صداقت در رفتار، کردار، گفتار، هم دلی، هم فکری، هم اندیشی، هم افزائی و هم راهی یک مدیر با کارکنان، می تواند تحولاتی بس شگرفی را در میان آنان ایجاد کند تا بدین سان در راستای نیل به اهداف عالی سازمانی و ارائه خدمات برتر که همان افزایش رضایت مندی ارباب رجوع و ذینفعان است، گام های مثمر ثمری را بردارد.

کریم دادی همچنین اظهار داشت: در سال های اخیر شیوه های مدیریتی، تغییرات بنیادی یافته و «مربی گری» جایگزین «مدیریت» شده است. به عبارتی یک مدیر کاریزماتیک، مدیری است که نقش الگوی تمام عیار را برای کارکنان خود ایفا کند تا کارکنان اجرای راهبردها، خط مشی ها و سیاست های کلان مجموعه را در تمامی رفتارها و عملکردهای مدیر خود کاملا احساس کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان رضوی با اشاره به شکل گیری «مدیریت تلفیقی» به عنوان یک مفهوم جدید در حوزه مدیریت سازمانی گفت: این نوع مدیریت با ادغام مدیریت اسلامی و مدیریت علمی حاصل خواهد شد که با اجرای آن ضمن رعایت موازین و مفاهیم شرعی واسلامی مدیریت، بکارگیری علوم مدیریتی نوین تومان به هم افزایی یکدیگر کمک می کند.

وی ادامه داد: ضرورت ایجاد خودباوری در احادیث و روایات ما به کرات مورد تاکید قرار گرفته که این خود در مدیریت اسلامی کاملا مشهود است. حال این مهم در علوم نوین مدیریتی به ایجاد دیگر باوری ناشی از خود باوری را در قالب هم افزائی نمایان می سازد. به عبارتی یک مدیر تلفیقی بدوا می بایست با هریک از کارکنان خود جلسات چهره به چهره لازم را تشکیل داده و همواره با ایجاد عوامل انگیزشی، روحیه خود باوری آنان را گام به گام فزونی بخشیده و سپس با تشکیل تیم های اجرائی پدیده «دیگر باوری» را ایجاد کنند.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان رضوی با بیان اینکه «هر شخص دارای ویژگی های منحصر به فردی است» نوشته است: هیچ گاه نباید دیگران را در هر سمت، پست و شغلی دست کم گرفت؛ چرا که هر انسانی که توسط خالق جهان هستی آفریده شده است، برای انجام رسالتی خاص، پای به این دنیای خاکی گذاشته، پس یک مدیر باید در شناخت ویژگی ها و رسالت های هر یک از کارکنان خود تامل و تعمقی ژرف پیشه کند و با ایجاد خود باوری ناشی از آن، زمینه دیگر باوری آنان را نیز فراهم سازد.

کریم دادی یادداشت خود را اینگونه پایان داده است: با این تفاسیر یک مدیر تلفیقی رسالتی بس خطیر دارد که با به کارگیری صحیح آن به سهولت قادر خواهد بود تا تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی لازم را کلید زده و این آغاز، گام پایه ای است برای تحولی عظیم در ارائه خدمت به جامعه هدف.

کد خبر: 5551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =