ضرر بازارهای فیلم جهان در سال ۲۰۲۰

با پایان گرفتن سال ۲۰۲۰ و انتشار آمار سالانه فروش سینماها می‌توان مشاهده کرد که شیوع ویروس کرونا چقدر به گیشه سینماهای جهان ضربه زده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، گیشه سینماها با کاهشی ۵۷ تا ۷۶ درصدی در بازارهای نمایش فیلم در سال ۲۰۲۰ روبه رو شدند. در این میان بریتانیا و ایرلند پیشتاز بودند و با کاهش ۷۶ درصدی در مقایسه با فروش سال ۲۰۱۹ بیشترین ضربه را از شیوع کرونا متحمل شدند.

چین با کاهش ۷۰ درصدی، کره جنوبی با کاهش ۷۱ درصدی، ایتالیا و اسپانیا با کاهش ۷۲ درصدی از دیگر متضرران بزرگ شیوع کرونا بودند. روسیه نیز کاهشی ۶۰ درصدی را در فروش سینماهایش در مقایسه با سال ۲۰۱۹ تجربه کرد. ژاپن ۶۱ درصد و نیوزیلند نیز ۶۲ درصد کاهش را ثبت کردند.

سینماهای استرالیا با کاهش فروش ۶۵ درصدی رو به‌رو شدند و آلمان و فرانسه شاهد کاهش فروش ۶۹ درصدی در سینماهایشان بودند.

کارشناسان در توضیح ضربه عظیمی که گیشه‌های بریتانیا متحمل شدند به نبودن عناوین جذاب داخلی اشاره کردند و در همین حال ژاپن با کسب سودناخالص ۳۱۳ میلیون دلاری توانست به مدد انیمیشن پرفروش «دیو کش: قطار موگن» که به عنوان پرفروش‌ترین فیلم گیشه‌های ژاپن شناخته شد، این ضرر را قابل تحمل‌تر کند.

سینماهای روسیه هم از ۱۵ جولای دوباره باز شدند و کارشان را از سر گرفتند به همین دلیل کاهش فروش کمتری را تجربه کردند.

در فرانسه سینماها ۱۷۶ روز از سال ۲۰۲۰ را بسته بودند اما پس از بازگشایی از ۲۲ ژوئن تا ۲۸ اکتبر به مدد فروش فیلم‌های فرانسوی کمی نفس کشیدند. در حالی که سهم فیلم‌های داخلی در سال ۲۰۱۹ برابر با ۴۰ درصد بود این سهم در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۶۲ درصد رسید.

دیگر بازاری که در دوران شیوع کرونا جان سالم به در برد هلند بود که با کاهش ۵۷ درصدی به نسبت سال ۲۰۱۹ روبه‌رو شد.

کد خبر: 5151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =