ضرورت گسترش چتر بیمه‌ای تأمین‌ اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: با تلاش سازمان تأمین‌ اجتماعی طرح‌های مختلف بیمه‌ای در راستای گسترش چتر بیمه‌ای این سازمان در دست بررسی و اقدام است.

به گزارش آتیه آنلاین، میرهاشم موسوی در جریان آیین انعقاد تفاهمنامه سازمان تأمین‌ اجتماعی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: بیمه دانشجویی می‌تواند زمینه اطمینان خاطر دانشجویان را در سطح کشور فراهم آورد.  
وی افزود: برای ما در سازمان تأمین‌ اجتماعی مایه خرسندی است که اقداماتی را در راستای گسترش پوشش بیمه‌ای پیش ببریم و راهبرد اصلی ما توسعه بیمه همگانی است.  
وی همچنین بیان داشت: امروز بیش از ۷۳ درصد جامعه تحت پوشش بیمه تأمین‌ اجتماعی هستند و امیدواریم که باقی‌مانده افرادی که پوشش بیمه‌ای ندارند را در قالب برنامه‌های اجرایی تحت پوشش تأمین‌ اجتماعی درآوریم.  
مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی تصریح کرد: در چندماه گذشته آغاز طرح بیمه دانشجویی در حدود ۵ برابر به بیمه‌شدگان دانشجویی اضافه شده است و امروز بالغ بر ۳۹ هزار نفر در حوزه بیمه دانشجویی تحت پوشش تأمین‌ اجتماعی هستند که البته هدفگذاری ما تمامی دانشجویان کشور هستند.  
وی ادامه داد: اعتقاد ما این است که سن دانشجویی سن مولد و فعالیت است و باید این فرصت برای پوشش بیمه‌ای در اختیار آنها قرار گیرد.  
به گفته وی، امید است که با امضای تفاهم‌نامه سازمان با وزارت بهداشت آثار امید را در بین دانشجویان ببینیم و البته در این راستا باید تسهیلاتی فراهم آوریم.  
موسوی در ادامه عنوان کرد: تاکید ما بر این است که در اطلاع‌رسانی در این خصوص و تکالیف سازمان تأمین‌اجتماعی حوزه بیمه‌ای برای دانشجویان را بیشتر مورد نظر داشته باشیم.  
وی اضافه کرد: بسیاری از اقشار مختلف جامعه در حال حاضر خواهان خرید بیمه از سازمان تأمین‌ اجتماعی هستند که باید فرصت برای این افراد فراهم شود و بویژه دانشجویان به عنوان سرمایه‌های ملی نیازمند ایجاد این فرصت هستند که با بیمه دانشجویی این امکان فراهم‌ شده است.  
مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی همچنین گفت: طرح‌های مختلف برای گسترش بیمه برای اقشار مختلف در تأمین‌ اجتماعی در حال آماده‌سازی است 
وی ادامه داد: امید که با تلاش ما در تأمین‌ اجتماعی و وزارت بهداشت شرایط رشد بیمه دانشجویی فراهم آید.

ارائه خدمات بیمه‌ای به دانشجویان در قالب تفاهم‌نامه با سازمان تأمین‌ اجتماعی

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت نیز در ادامه این نشست گفت: دانشجویان پزشکی سال‌های طولانی‌تری را نسبت به دیگر رشته‌ها در تحصیل سپری می‌کنند و با این نگاه که بتوانیم آینده روشنی را برای این افراد به عنوان دانشجو ترسیم کنیم، وظیفه‌ای است که بر دوش وزارت بهداشت قرار دارد و قدردان این هستیم که سازمان تأمین‌ اجتماعی نیز فضای بیمه ای را برای دانشجویان فراهم آورده است.
عباس شیراوژن همچنین افزود: شاید شروع این اقدام از طریق امضای این تفاهم‌نامه بتواند زمینه ارائه خدمات به دانشجویان و گسترش پوشش بیمه‌ای را فراهم آورد.

وی در ادامه این نشست اظهار داشت: حدوداً ۲۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند و با توجه به طول تحصیل طولانی‌تر دانشجویان حوزه پزشکی نسبت به دیگر دانشجویان، امکان بهره‌مندی آنها از طرح بیمه دانشجویی به صورت بهتری فراهم است و تصور این است که استقبال مناسبی از این طرح توسط دانشجویان را شاهد باشیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت همچنین تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که دانشجویانی که تمایل و علاقه‌مندی را برای استفاده از مزایای طرح بیمه دانشجویی دارند، بتوانند از این امکان برای برقراری بیمه دانشجویی نهایت بهره‌مندی را ببرند.

شیراوژن ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویی توجه ویژه‌ای به این نکته دارد که با افزایش تعداد بیمه‌شدگان دانشجویی سهم بیمه تامین اجتماعی در این حوزه را افزایش داده و برای این مهم تدابیری اندیشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به قانون جوانی جمعیت برای دانشجویان متاهل امکانات و شرایطی در راستای استفاده از طرح بیمه دانشجویی فراهم خواهد شد و همچنین این تدابیر برای بهره‌مندی دانشجویان نخبه نیز در حوزه استفاده از بیمه دانشجویی درنظر گرفته می‌شود که این امکانات می‌تواند در قالب وام‌ها و حمایت‌های دانشجویی صورت گیرد.

معاون وزارت بهداشت در ادامه اضافه کرد: در واقع دانشجویان متاهل و دانشجویان نخبه به عنوان دو قشر ویژه دانشجویی در راستای پوشش بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی از دیدگاه ما در وزارت علوم دارای امتیازات ویژه‌ای خواهند بود.

کد خبر: 51481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =