اعتیاد در جامعه کار و تولید، زنگ خطر کاهش بهره‌وری است

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: اعتیاد در جامعه کار و تولید، زنگ خطر جدی برای کاهش بهره‌وری است و باید برنامه‌های پیشگیرانه با همکاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه اجرا شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایرنا، محمدرضا کریمی با گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: قزوین به عنوان یکی از استان های صنعتی، نقش موثری در تامین کالاهای اساسی و گردش اقتصادی کشور ایفا می کند و در این میان چرخ های اقتصاد به دست پرتوان کارگران به گردش در می آید.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال های اخیر شیوع پدیده خانمان‌سوز اعتیاد به مواد مخدر در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه کارگران آسیب های اجتماعی زیادی را در پی داشته است که با توجه به این موضوع، پیشگیری و مقابله با اعتیاد در محیط‌های کارگری مورد تاکید بوده و برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گرفته است.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: فرهنگ سازی در این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید سایر دستگاه های متولی و فرهنگی نیز در این حوزه به میدان آمده و تکالیف و وظایف تعیین شده را اجرا کنند.

وی، اعتیاد به مواد مخدر در جامعه کار و تولید را زنگ خطر جدی برای کاهش بهره‌وری دانست و گفت: تلاش می کنیم برنامه های پیشگیرانه برای مقابله با اعتیاد به مواد مخدر در طول سال اجرا شود و تنها به هفته مبارزه با مواد مخدر محدود نباشد.

کریمی گفت: در همین راستا برنامه هایی را برای آگاه سازی و اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و اجرای برنامه های آموزشی و پیشگیرانه در بنگاه های اقتصادی در قالب طرح یاریگران زندگی طراحی کرده ایم.

وی با اشاره به برنامه های تدوین شده برای این هفته، گفت: نشست هم اندیشی با کارفرمایان بنگاه های اقتصادی و مدیران دستگاه های اجرایی و تقدیر از برندگان مسابقه پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید، برگزاری همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه کار و تولید و اجرای طرح یاری گران زندگی در شهرستان بوئین زهرا، برگزاری جلسات نشست اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر با کارفرمایان بنگاه های اقتصادی، برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و مهارت های زندگی جهت کارگران بنگاههای اقتصادی در شهرستانها، ارسال کلیپ، پوستر و مطالب آگاه سازی در خصوص مواد مخدر در بنگاه های اقتصادی و محیط کار، برگزاری مسابقات ورزشی در حوزه کارگری با محوریت پیشگیری از اعتیاد و شعار سال ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیدار با خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر از جمله این برنامه ها است.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و حدود ۲۰ شهرک دولتی و خصوصی صنعتی دارد. حدود ۱۶۰ هزار کارگر در استان قزوین فعالیت دارند.

از یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

کد خبر: 51400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =