بیمارستان تامین‌اجتماعی شهرکرد؛ مجهزترین مرکز بستری

رئیس بیمارستان امام علی(ع) شهرکرد (استان چهارمحال و بختیاری) این مرکز درمانی را یکی از مجهزترین مراکز بستری در استان برشمرد که خدمات آن با استقبال بیمه‌شدگان مواجه است و نه تنها بیماران شهرهای استان، بلکه مردم استان‌های همجوار مانند اصفهان، خوزستان و فارس نیز برای بهره‌مندی از درمان تامین‌اجتماعی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

دکتر کورش نیکنام در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی همواره پاسخگوی نیازهای درمانی بیمه‌شدگان استان بوده است، افزود: این بیمارستان تنها مرکز بستری سازمان تامین‌اجتماعی در استان است که بسیاری از بیمه‌شدگان از شهرکرد و سایر شهرهای استان و حتی استان‌های مجاور به آن مراجعه می‌کنند.

وی اظهار کرد: این بیمارستان از بخش‌های اورژانس، اتاق‌عمل، لیبر (زایشگاه)، داخلی، جراحی، داخلی، اطفال، نوزادان، زنان، دیالیز، ICU، CCU، NICU، اتاق عمل سرپایی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، درمانگاه عمومی، آزمایشگاه، رادیولوژی، CT اسکن، داروخانه، مددکاری و ... تشکیل شده است.

متخصص داخلی با اشاره به انجام عمال جراحی کوچک، متوسط و بزرگ در این مرکز، گفت: بیماران در بخش‌های داخلی، اطفال، نوزادان، زنان، دیالیز و ... تحت درمان قرار می‌گیرند.

نیکنام تصریح کرد: در بخش سرپایی نیز خدمات اتاق عمل سرپایی، ویزیت متخصصان، خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی، CT اسکن، سونوگرافی، سونوگرافی داپلر، داروخانه، نوار مغز، ماموگرافی، هولتر و نوار قلب، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و ... ارائه می‌شود.   

وی با اعلام اینکه در نظرسنجی‌های انجام شده، میزان رضایت‌مندی مراجعه کنندگان از خدمات بیمارستان بیش از ۸۰ درصد بوده است، افزود: خدمات این مرکز درمانی با استقبال بیمه‌شدگان مواجه است و نه تنها بیماران شهرهای استان، بلکه مردم استان‌های همجوار مانند اصفهان، خوزستان و فارس نیز برای بهره‌مندی از درمان تامین‌اجتماعی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

رئیس بیمارستان امام علی(ع) شهرکرد با اشاره به آمار مراجعه به این مرکز درمانی، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۴ هزار بیمار بستری و ۱۹۳ هزار و ۶۶۳ بیمار سرپایی در این مرکز پذیرش شده و از خدمات درمانی استفاده کرده‌اند.

درمان بیماران کرونا

نیکنام گفت: در همه‌گیری کرونا نیز حدود ۱۰۰ تخت بستری بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران کووید۱۹ فعال بود و حدود ۴ هزار بیمار کرونایی از خدمات بستری تامین‌اجتماعی بهره‌مند شده و بیش از ۱۵۰۰ بیمار، تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۵۳۰ نیروی شاغل در بیمارستان مشغول به خدمت هستند، تصریح کرد: ۳۵۰ نفر از این افراد را نیروهای کادر درمان تشکیل می‌دهد که هرچند این تعداد نیرو با مدیریت بهینه توانسته‌اند نیازهای درمانی مراجعه کننده‌ها را تامین کنند، اما در زمینه برخی از رشته‌های تخصصی کمبود وجود دارد.

رئیس بیمارستان امام علی(ع) شهرکرد افزود: درحال حاضر ۷۵ پزشک متبحر با مجموعه همکاری دارند و در تلاش هستیم تا متخصصان بیشتری را برای همکاری با تامین‌اجتماعی جذب کنیم. به ویژه اینکه در سال آتی، تعداد زیادی از همکاران درمانی و پشتیبانی بازنشسته خواهند شد و پیش‌بینی‌های لازم برای جانشین‌پروری و جذب نیروهای جایگزین از طریق آزمون‌های استخدامی در دستور کار قرار دارد.

نیکنام درخصوص وضعیت تجهیزات و امکانات این مرکز درمانی، اظهار کرد: بیمارستان تامین‌اجتماعی شهرکرد، یکی از بیمارستان‌های مجهز از نظر تجهیزات پزشکی است؛ زیرا هر ساله براساس نیازسنجی، کمبودها اعلام شده و پس از تامین بودجه، تهیه می‌شود. سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و رفع کمبودها اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه درمان هیچ بیماری در بیمارستان براثر کمبود دارو به تعویق نمی‌افتد، گفت: با وجود تحریم‌ها و نایاب شدن برخی اقلام دارویی، اما تامین‌اجتماعی توانسته است داروهای مورد نیاز بیمه‌شدگان را فراهم کند.

رئیس بیمارستان امام علی(ع) شهرکرد با اشاره به وضعیت هتلینگ بیمارستان، تصریح کرد: برنامه هتلینگ بیمارستان ابتدای هر سال در محورهای بهداشت، رفاهی، تجهیزات و امکانات و تاسیسات و ساختمان، تدوین می‌شود و سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان در این زمینه هزینه شد. همچنین بیمارستان در ارزیابی استانداردهای اعتباربخشی، رتبه درجه یک را کسب کرده است.

کد خبر: 51381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =