بیش از هزار و صد میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به سیستان و بلوچستان ابلاغ شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از ابلاغ سهم تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی سال ۱۴۰۱ به این استان خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ حامد آرامش گفت: هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال منابع بانکی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در سال جاری به استان ابلاغ شد.
وی افزود: این میزان منابع تسهیلات مشاغل خانگی در مقایسه با سال قبل  ۷۰ درصد افزایش یافته و با اولویت به پشتیبانان حقیقی، حقوقی و پیشرانان اقتصادی توزیع می شود.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: ۴ بانک رفاه کارگران، توسعه تعاون، پست بانک و کشاورزی بعنوان بانک های  عامل این طرح معرفی شدند.
آرامش اظهار داشت: بر این اساس ۴۵۰ میلیارد ریال به بانک توسعه تعاون، ۳۲۰ میلیارد ریال به بانک رفاه کارگران، ۱۹۵ میلیارد ریال به پست بانک و ۱۵۰ میلیارد ریال به بانک کشاورزی اختصاص یافته است.
وی گفت: از مجموع اعتبارات سال قبل مشاغل خانگی، بالغ بر ۶۹۰ میلیارد ریال توسط بانک های عامل در استان به متقاضیان پرداخت شد و ۱۴۸۹ نفر مشغول بکار شدند.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان اینکه یکی از بخش های پرظرفیت و پرکشش برای متقاضیان بویژه بانوان حوزه مشاغل خانگی است، تصریح کرد:  در دولت مردمی سیزدهم با حذف امضای طلایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، شرایط برای ورود افراد و علاقمندان برای کارآفرینی متناسب با مزیت های منطقه ای فراهم شده است.
آرامش یادآور شد: مهارت آموزی راه میانبری برای رسیدن به دروازه های اشتغال است و متقاضیان می‌توانند پس از گذراندن دوره های مهارت برای اخذ تسهیلات به سامانه مشاغل خانگی مراجعه کنند.

کد خبر: 51376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =