حضور نوجوانان و زنان ایلامی در طرح مشارکت اجتماعی در فصل تابستان

معاون توسعه پیشگری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: نوجوانان و زنان این استان فصل تابستان امسال در طرح مشارکت اجتماعی شرکت خواهند کرد.

به گزارش آتیه آنلاین  به نقل از  روابط عمومی بهزیستی ایلام، فروزان افسرده روز شنبه با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف ارتقا توانمندیهای نوجوانان و زنان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت این دو قشر در موسسه ها و مراکز غیر دولتی فصل تابستان اجرا خواهد شد.

وی با ذکر اینکه مشارکت زنان در این طرح برای نخستین بار بوده، ادامه داد: در طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال به تعداد ۱۹ گروه ۲۰ نفره  از نوجوانان دختر و پسر و در طرح زنان نیز گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال در ۱۵ گروه ۲۰ نفره در سراسر استان زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

وی ارتقا توانمندیهای زنان و نوجوانان، افزایش شناخت نسبت به مسایل و آسیبهای اجتماعی زنان و نوجوانان، اصلاح نگرش در جهت جمع گرایی و کار گروهی، افزالیش مهارتهای کار گروهی و مشارکتی، ایجاد ظرفیت برای تمرین و انجام فعالیتهای مشارکتی در محله ها توسط موسسات و مراکز غیر دولتی، ارتقا توانمندیهای زنان و نوجوانان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ایجاد و توسعه ظرفتیهای مشارکت زنان و نوجوانان در موسسات غیر دولتی را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

به گفته افسرده، این دو طرح از طرح های پیشگیری سازمان بهزیستی است که از طریق مشارکت اجتماعی نوجوانان و زنان در جهت شناسایی، کاهش و برطرف نمودن آسیب ها و مشکلات آن ها توسط خودشان انجام می شود.

وی با ذکر اینکه مشارکت اجتماعی و ظرفیت سازی برای جلب حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان و ذینفعان در طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی می تواند موجب افزایش کارایی و اثر بخشی شود، افزود: این رویکرد بویژه در گروه سنی نوجوانان به دلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر علاوه بر اینکه زمینه ارتقا دانش و آگاهی آنان را فراهم می کند، توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام های پیشگیری، شناخت مسایل، مخاطرات و چالش های اولویت دار و در نتیجه ارایه راه حل های خلاقانه برای حل مسایل و طراحی پروژه های کوچک همیاری به منظور اجرا در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را برای نوجوانان موجب می شود.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام یادآور شد: این طرح ها از طریق حضور تسهیلگر آموزش دیده در گروه های محلی صورت می پذیرد.

کد خبر: 51338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =