امکان پیگیری شغل در سامانه اشتغال وزارت کار

معاون اشتغال وزارت کار گفت: کارجویان می توانند به صورت مستقل وارد سامانه شغل شده و ثبت نام کنند و پس از تکمیل رزومه خود فرصت های شغلی مورد علاقه و مرتبط با خود را جست وجو و در صورت نیاز درخواست استخدام خود را در سامانه ثبت کنند.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از روزنامه ایران، از جمله سیاست های مهم در حوزه اشتغال، استفاده از توانمندی بخش غیردولتی است. دفاتر مشاور شغلی و کاریابی ها بازوان توانمند برای کمک در عرصه اشتغال هستند که حلقه وصل بین کارجو و فرصت شغلی می باشند.

کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی سامانه جست وجوی شغل در دی ماه 1400 خبر داده و بیان کرده است: این سامانه به نحوی طراحی شده است که کارجویان می توانند به صورت مستقل وارد سامانه شده و ثبت نام کنند و پس از تکمیل رزومه، فرصت های شغلی مورد علاقه و مرتبط با خود را جست وجو و در صورت نیاز درخواست استخدام شان را در سامانه ثبت کنند؛ همچنین این قابلیت وجود دارد تا در صورتی که کارجو امکان دسترسی به سیستم را ندارد با مراجعه به کاریابی ها می تواند از امکانات سامانه استفاده کند.

وی در ادامه گفته است: همچنین کارفرمایان می توانند پس از ثبت نام و تکمیل اطلاعات شغلی خود، فرصت های شغلی مورد نیازشان را در سامانه ثبت کنند و پس از بررسی و تایید کاریابی ها در سامانه منتشر گردد. در صورت نیاز کارفرما می تواند از میان رزومه های موجود در سامانه جست وجو کرده و درخواست به کارگماری کارجو را در سیستم ثبت کند تا باقی مراحل توسط کاریابی انجام شود. در این راستا سامانه جست وجوی شغل به نشانی  http://shoghl.mcls.gov.ir  طراحی و در دی ماه 1400 راه اندازی شد.

کد خبر: 51270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =