سهم ۶/۵ درصدی بیمه شدگان مشاغل آزاد تامین اجتماعی گیلان

آمار بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد تامین اجتماعی گیلان نسبت به کل کشور بیانگر اندیشه والا ، درک عمیق ، آینده نگری و فرهنگ بالای بیمه ای مردمان استان برای ایجاد امنیت خاطر و اعتماد به این سازمان است.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسین نژاد، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه پس از شش ماه از اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی (از آبان ماه سال ۱۴۰۰)، گزارش آماری سازمان در پایان فروردین ماه بیانگر رشد روزافزون و استقبال خوب گیلانیان از این طرح به ویژه در بیمه زنان خانه دار بوده است افزود : تا پایان فروردین ماه امسال تعداد ۹۶۲۰۲ نفر از گیلانیان دارای قرارداد بیمه ای در گروه حرف و مشاغل آزاد بوده اند که این میزان معادل ۶/۵ درصد از مجموع بیمه شدگان این حوزه در سطح کشور است .

وی با اشاره به اینکه کارفرمایان واحدهای صنفی، کسبه، فعالین در مشاغل آزاد، زنان خانه دار و دانشجویان و ... شاکله اصلی بیمه شدگان این گروه را تشکیل میدهند اظهار داشت از آنجا که ماهیت این پوشش اختیاری و با میل و اراده افراد میباشد باید اذعان نمود که این مهم بیانگر اندیشه والا ، درک عمیق ، آینده نگری و فرهنگ بالای بیمه ای مردمان استان برای ایجاد امنیت خاطر و آرامش روانی خود و از سویی نشان از اعتماد به سازمان دارد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در ادامه با تشریح طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، این بستر را فرصتی برای تمامی اعضای بالای ۱۸ سال خانواده ها جهت تحت پوشش قرارگرفتن برشمرده و افزود : عدم نیاز به مراجعه و امکان انعقاد قرارداد به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه خدماتی سازمان به نشانی es.tamin.ir و همچنین اختیاری بودن انتخاب درصد قرارداد و نوع تعهدات مورد نظر از ویژگی های این طرح است .

حسین نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سایر گروههای بیمه‌ای نیز در سطح کشور از موقعیت قابل قبول و خوبی برخورداریم به گونه ای که ۲/۵ درصد بیمه شدگان اجباری، ۳ درصد بیمه شدگان اختیاری، ۴/۸ درصد رانندگان، ۲/۸ درصد قالیبافان، ۳/۶ درصد کارگران ساختمانی، ۵/۶ خادمین مساجد و ۴/۳ مقرری بگیران بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی در استان گیلان تحت پوشش هستند .

شایان ذکر است در حال حاضر بیش از ۴۵۰ هزار بیمه شده اصلی و افزون بر ۱۶۵ هزار مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود جامعه یک میلیون و سیصد هزار نفری افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در گیلان را تشکیل می دهند .

کد خبر: 51267

برچسب‌ها