حکم برقراری مستمری سه نفر از بازماندگان متروپل صادر شد

معاون تعهدات بیمه‌ای اداره کل تأمین‌اجتماعی استان خوزستان در ارتباط با فعالیت‌های صورت گرفته از سوی این اداره ‌کل از زمان ریزش متروپل گفت: در راستای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان این ساختمان از شروع عملیات امداد و خدمت‌رسانی جلسات متعددی با شورای تأمین و دادستانی، فرمانداری، نهادهای نظارتی، شهرداری آبادان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان در خصوص نحوه ارائه تعهدات قانونی به حادثه‌دیدگان، بازماندگان و کارفرمایان برگزار و توضیحات کاملی ارائه شد.

اسماعیل قنواتی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با اشاره به اینکه تاکنون آماری مبنی بر تعداد مصدومان و متوفیان حادثه جهت بررسی سابقه و احراز شرایط قانونی به این اداره کل و یا شعب (۱) و (۲) آبادان ارائه شده است، افزود: بازماندگان یک نفر از متوفیان در شعبه دو آبادان درخواست مستمری بازماندگان ارائه کرده که در مرحله صدور حکم است. همچنین حکم برقراری مستمری بازماندگان سه نفر از افراد فوت شده نیز در شعبه یک آبادان صادر شد.

قنواتی ادامه داد: تعدادی از متوفیان حق بیمه خود را به صورت اختیاری و یا در راستای بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی و یا طبق ماده (۳۹) قانون از طرف کارفرما پرداخت کرده‌اند که باید از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی (es. tamin. ir) و یا با مراجعه حضوری به شعب پرداخت حق بیمه نسبت ثبت درخواست مستمری بازماندگان اقدام تا برابر مقررات اقدام لازم را معمول کنند.

معاون تعهدات بیمه‌ای اداره کل تأمین‌اجتماعی استان خوزستان افزود: کارگرانی که در راستای بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی و به اعتبار پروانه ساختمانی شاغل بوده‌ و فاقد هرگونه پرداخت حق بیمه به سازمان هستند و دچار مصدومیت شده‌اند و بازماندگان افراد فوت شده نیز که فاقد پرداخت حق بیمه هستند، می‌توانند درخواست خود را مبنی بر ارائه گزارش حادثه به شعب اعلام کنند تا برابر مقررات پس از بررسی گزارش حادثه و در صورت تأیید شغل آنها به عنوان کارگر ساختمانی برابر ماده (۶۰) قانون تأمین‌اجتماعی اقدام ‌شود.  

وی تصریح کرد:بدیهی است در صورت تأیید حادثه به عنوان حادثه ناشی از کار تعهدات قانونی به تناسب میزان صدمات از جمله غرامت دستمزد ایام بیماری، معرفی به کمیسیون پزشکی ماده (۹۱) قانون، مستمری بازماندگان برقرار می‌شود.»  قنواتی بیان کرد: افرادی که به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به‌ علت عملیات امدادرسانی و آواربرداری بیکار شده‌اند نیز می‌توانند درخواست برقراری مقرری بیمه بیکاری خویش را از طریق سامانه (prkar. mcls. ir) ثبت تا مراتب از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی و در صورت احراز شرایط قانونی به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی شوند.

کد خبر: 51238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =