طرح فراگیر خانواده ایرانی برنامه تحولی تامین اجتماعی است

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت : اجرای طرح فراگیر خانواده ایرانی برنامه تحولی سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ است .

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از خبرآنلاین، منوچهر گودرزی  با اشاره به تحت پوشش بودن جمعیت زیادی از استان گفت: تعداد 19152 کارگاه فعال و تعداد 133213 نفر بیمه شده اجباری تحت پوشش خدمات سازمان در استان قرار دارند .

وی در خصوص بیمه شده های خاص استان نیز افزود : این بیمه شده ها تعداد 92312 نفر هستند که شامل بیمه های : مشاغل آزاد ، اختیاری ، کارگران ساختمانی ، خادمین مساجد و باربران میباشند که از خدمات سازمان بهره مند هستند .

گودرزی تعداد مستمری بگیران و بازنشستگان اصلی استان را 78568 نفر عنوان کرد و گفت : در مجموع اداره کل تامین اجتماعی استان 755945 نفر از جمعیت استان را تحت پوشش خود دارد و به آنها خدمات دهی می نماید .

مدیرکل تامین اجتماعی استان لرستان در ادامه با بیان اینکه سازمان در سال جاری بدنبال اجرای طرح فراگیر خانواده ایرانی می باشد اظهار داشت : باتوجه به اصل 29 قانون اساسی که برخورداری از مزایای تامین احتماعی را حق همگانی دانسته و ماده 1 قانون تامین اجتماعی که بر اجرا،تعمیم و گسترش بیمه ها تاکید دارد سازمان اجرای طرح فراگیر خانواده ایرانی را در دستور کار قرار داه است .

منوچهر گودرزی گفت : در قالب این طرح بیمه زنان خانه دار ، دختران و فرزندان دانشجو در دستور کار قراردارد که فرزندان دانشجو که صرفا اشتغال به تحصیل داشته باشند و تحت تکفل پدر و یا مادر باشند می تواند از مزایای این طرح بهره مند شوند و خدمات درمانی را دریافت نمایند .

وی ادامه داد : چون تحصیل شغل محسوب نمیشود اگر دانشجو مشمول دریافت مستمری باشد همچنان می تواند مستمری خود را دریافت نماید و مستمری آنها قطع نخواهد شد .

وی شرایط سنی استفاده از این طرح را این چنین عنوان کرد : شرط سنی این طرح حداقل 18 سال و حداکثر 50 سال می باشد که افراد بالای 50 سال سن با داشتن سابقه پرداخت حق بیمه در بالای سن 50 سال خود مشمول دریافت مزایای این طرح خواهند شد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان لرستان در پایان در خصوص نرخهای پرداخت حق بیمه طرح فراگیر اظهار داشت : نرخ 12 درصد که شامل: بازنشستگی و فوت بعداز بازنشستگی } ، نرخ 14 درصد که شامل: بازنشستگی و فوت قبل و بعداز بازنشستگی است و نرح 18 درصد که کاملترین نرخ است که شامل بازنشستگی ، فوت و از کارافتادگی می باشد .

منوچهر گودرزی در پایان عنوان کرد : متقاضیان می توانند بدون مراجعه حضوری به شعبات با مراجعه به سایت سازمان نسبت به ثبت نامه و عقد قرارداد اقدام نمایند .

48

کد خبر: 51211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =