‌هوشمندسازی یارانه نان در پایتخت

طبق اعلام استانداری تهران از امروز هوشمندسازی یارانه آرد و نان در استان تهران آغاز می شود و پنجمین استانی خواهد بود که این طرح اجرایی می شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، پس از اجرای موفقیت آمیز هوشمندسازی یارانه آرد و نان در استان های زنجان، قزوین، فارس، گیلان این بار این طرح در استان تهران اجرا می شود.

روز گذشته هم گزارشات مردمی بود حاکمی از آن بود که کارتخوان های هوشمند در استان البرز هم نصب شده است.

استانداری تهران روز گذشته اعلام کرد: ‌اجرای مرحله اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و نصب کارتخوان‌ها از امروز در نانوایی‌های استان آغاز و ۶۸۰۰ کارتخوان تحویل می‌شود.

براساس این طرح قیمت نان تغییر نمی‌کند. دولت، به نانوایی‌ها آرد دولتی نمی‌دهد و به‌ازای فروش نان به نانوا یارانه نقدی می‌دهد.

به گزارش فارس، ‌ بر اساس این طرح مردم تعداد نان درخواستی خود را در کارتخوان های هوشمند ثبت و کارت می‌کشند و از حساب خریدار همان نرخ معمولی نان کم می شود.

این کارتخوان به این دلیل نصب شده است که تعداد نانی که نانوا می‌فروشد مشخص شود و دولت بر اساس آن یارانه به حساب نانوا می‌ریزد و در مقابل آرد را به نرخ آزاد به نانوا می دهد.

در روش فعلی دولت آرد یارانه‌ای به نانوا می‌داد که در برخی مواقع سر از مسیرهای قاچاق یا بازار آزاد در می‌آورد و عملا این یارانه کامل سر سفره مردم نمی آمد.

مسئولان دولتی بارها گفته اند که اگر این طرح موفقیت آمیز باشد در تمام استان‌ها اجرایی خواهد شد.

کد خبر: 51076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =