برگزاری جلسه هماهنگی اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها و کاهش‌ فقرمطلق

این جلسه با هدف بررسی چالشها و موانع موجود در اجرای طرحهای هدفمند سازی یارانه ها و رفع فقر مطلق با محوریت شناسایی افراد واجد شرایط جامعه در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، تهمینه دانیالی مشاور وزیر و سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: در سامانه حامی تفاوتهای زیادی بین استان تهران و سایر استانها به ویژه سیستان و بلوچستان دیده می شود و همه فکر می کنند استان تهران محروم ندارد در صورتی که استان تهران با توجه به وسعت دارای جمعیت قابل توجه فقیر در مناطق مختلف شهر تهران است که یا با هویت و یا بدون هویت در حال زندگی هستند.

وی در ادامه خطاب به مسئولین این امر گفت : استان تهران آمادگی لازم را در اجرای هرچه بهتر این ماموریت ها دارد تا با استفاده از شرکای خود، کمیته امداد، بهزیستی و خیرین برای رقم زدن یک اتفاق نیک همه توان خود را بکار بندند.

مشاور وزیر و سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در خصوص سوالات و ابهامات در اجرای هر چه بهتر این طرح ها گفت:  امروز کنار هم جمع شدیم تا با وحدت رویه بتوانیم بهتر و یکسان عمل کنیم.

وی خاطر نشان کرد تا به امروز ۲۱ هزار نفر با کمک سازمانهای مردم نهاد، شرکای اجتماعی و خیرین در سامانه حامی  ثبت نام شده اند.

تهمینه دانیالی یکی از مشکلات موجود بر سر راه اجرای طرح کاهش فقر مطلق را عدم همکاری لازم سمن ها و نهادهای خیریه با طرح فوق جهت ارسال اطلاعات افراد تحت پوشش دانسته و افزود عدم در اختیار داشتن اطلاعات کامل جهت ورود مشخصات در سامانه حامی (همچون کد ملی، شماره همراه و ...) باعث شده تا بسیاری از افراد تاکنون نتوانند در طرح فوق ثبت نام شوند.

وی با اشاره به راهکارهای حل این مشکل  گفت : هماهنگی های لازم با ارگانهایی مانند شهرداری تهران قبل از اجرای طرح ودریافت اطلاعات سوابق بیمه ای، اطلاعات حداقل معیشت از صندوق های بازنشستگی جهت برقراری مستمری، ایجاد مشوق های لازم کارفرمایی جهت جذب و اشتغال بکار افراد شناسایی شده دارای مهارت در جهت  توانمند سازی و کسب درآمد افراد پس از راستی آزمایی های و همچنین در خصوص درمان مشمولین فقر مطلق می توان از ظرفیت بهداشت و درمان سازمانهای بیمه گر درخصوص پوشش جامعه هدف استفاده کرد.

 مشاور وزیر گفت با توجه به آمار استانداری تهران یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر اتباع بیگانه در کشور شناسایی شده اند که با توجه به اتباع بیگانه جمعیت انها به بیش از دو میلیون نفر می رسد.

وی اظهار کرد: این اداره کل در راستای پاسخگویی هر چه بهتر به مخاطبین خود علاوه بر چاپ بروشور های اطلاع رسانی (طرح های کاهش فقر مطلق و هدفمندی یارانه ها) و توزیع آن در کلیه ادارات وابسته با حضور در میز خدمت روزهای دوشنبه در کارخانجات و جمعه ها در دانشگاه تهران پاسخگوی شهروندان عزیز هستیم.

 موسوی نیک مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت دانستن فقر مطلق گفت: خط فقر نسبت به سال ۱۴۰۰، که ۴ میلیون تومان برای یک خانواده چهار نفره بوده است ۲۶ میلیون نفر زیر خط فقر بوده اند در سال ۱۴۰۱ این رقم ۵۰ درصد افزایش یافته است که نشان دهنده اوضاع نابسامان فقر است.

وی هدف اصلی اجرای طرح رفع فقر مطلق را شناسایی افرادی دانست که حتی اگر تمام درآمد خود را صرف خوراک کنند توان تهیه ملزومات اصلی زندگی را ندارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای شناسایی اینگونه افراد بایستی از ظرفیت بسیج، سازمانهای مردم نهاد و بهزیستی و کمیته امداد بایستی استفاده شود افزود: بعد از تایید آنها معرفیشدگان مشمول این طرح شوند.

وی درخصوص ثبت نام شدگان در سامانه حامی گفت تا به امروز ۷ هزار نفر ثبت شده اند که از بیشتر از نیمی از این ثبت نامی ها مربوط به سیستان وبلوچستان بوده است.

امروز جلسه‌ای راستای شناسایی موانع و چالشهای زیر ساختی اجرای طرح های هدفمند شازی یارانه ها و کاهش فقر مطلق  با حضور  موسوی نیک مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علیشاهی بخشدار مرکزی تهران، سمانه زمانی مدیر کل بهزیستی، دکتر صدر مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری و نماینده سازمان هدفمندی یارانه ها تشکیل شد.

کد خبر: 51066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =