محمد زاهدی‌وفا کیست؟

به دنبال پذیرش استعفای حجت‌الله عبدالملکی از سمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرف رئیس جمهور، بر اساس حکمی «محمد هادی زاهدی‌وفا» به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد.

به گزارش آتیه آنلاین، ‌صبح امروز حجت‌الله عبدالملکی در قالب نامه‌ای به «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور در حساب شخصی خود در توئیتر از سمت وزارت استعفا داد و با پذیرش استعفای وی، محمد هادی زاهدی وفا به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد.

زاهدی وفا که در تا پیش از این به عنوان معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور شناخته شده و این مسئولیت را برعهده داشت، متولد ۱۳۴۲ در تهران است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوای کانادا است و در زمان تصدی سعید جلیلی از اعضای تیم مذاکره کنندگان هسته‌ای کشورمان بود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این مناصب ریاست دانشکده اقتصاد و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق (ع)، عضویت در شورای عالی و ریاست اندیشکده اقتصاد مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فناوری، شورای اقتصاد، شورای پول و اعتبار و شورای عالی انرژی، عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی و ستاد تنظیم بازار، عضویت در شورای عالی دفاع و تامین اجتماعی، عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)، ریاست هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین و ریاست هیات مدیره رایتل را به عنوان سوابق کاری و اجرایی در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

در زمان معرفی کابینه دولت سیزدهم، برخی رسانه‌ها از زاهدی وفا به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت اقتصاد و دارایی نام بردند. وی مدیر مسئول دو فصلنامه مطالعات اقتصاد اسلامی و سردبیر مطالعات امنیت اقتصادی نیز بوده است.

سخنگوی دولت در نشست خبری امروز با رسانه‌ها از دو بار استعفای حجت‌الله عبدالملکی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: با قبول استعفای دوم توسط رییس‌جمهور، محمدهادی زاهدی وفا به عنوان سرپرست وزارت کار و رفاه اجتماعی جایگزین عبدالملکی شد.

به گفته علی بهادری جهرمی، عبدالملکی به عنوان مشاور رئیس جمهوری مشغول به کار خواهد بود و از ظرفیت وی در این زمینه استفاده خواهد شد.

کد خبر: 50912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =