عبدالملکی جزییات واریز یارانه بازماندگان را تشریح کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه در آیین معارفه جانشین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور دانش بنیان و تکریم و معارفه سرپرست مرکز حراست این وزارتخانه نحوه رسیدگی به اعتراضات یارانه ای و دهک بندی ها و واریز یارانه افراد مشمول را تشریح کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، حجت الله عبدالملکی گفت: ۹۰ درصد مردم ایران یارانه دریافت خواهند کرد و تمام افرادی که در این قالب جمعیتی قرار گرفته و تا به حال یارانه دریافت نکرده اند، یارانه به آنها تعلق خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: دوگروه وجود دارد که تا به حال یارانه دریافت نکرده اند که یک گروه در قالب افرادی هستند که پرونده یارانه ای نداشته اند که تعداد آنها به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می رسد که باید از طریق وبسایت سازمان هدفمندی یارانه ها، اقدام به ثبت نام داشته باشند و پیش بینی است که از این نفرات تعداد ۴ تا ۵ میلیون نفر از ۹۰ درصد افرادی محسوب می شوند که یارانه به آنها تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بعد از ثبت نام، سازمان هدفمندی یارانه ها لیست این افراد را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می کند و بررسی های تکمیلی در این وزارتخانه انجام شده و برای افرادی که مشمول باشند یارانه واریز خواهد شد که شامل یارانه اردیبهشت ماه نیز خواهد بود.

وزیر کار افزود: گروه دیگر افرادی هستند که به عنوان دهک دهمی یارانه را دریافت نکرده اند و این افراد درواقع آنهایی هستند که یارانه را در سالهای گذشته دریافت کرده اند و بخشی از این افراد درخواست بازنگری در دهک بندی داشته اند که به درخواست رییس جمهور یارانه یک ماه برای این افراد واریز شده است که البته این مبلغ تا بررسی‌های تکمیلی مسدود خواهد ماند.

عبدالملکی تصریح کرد: توانمندی جدیدی به وبسایت https://hemayat.mcls.gov.ir/ اضافه می‌شود که پیامک برای افرادی که درخواست بازنگری در پرداخت یارانه داده بودند ارسال می کند و از آنها درخواست می‌شود که شناسنامه اقتصادی خود را ارائه داده و درخواست بازنگری در هرکدام از بندهای مرتبط را اعلام کنند.

وزیر کار اظهار داشت: برخی از فرزندانی که تشکیل خانواده داده و پرونده یارانه را از والدین خود جداسازی نکرده اند نیز یکی از دلایل برخی افراد برای قرار گرفتن در دهک دهم است که باید نسبت به جداسازی پرونده یارانه از خانواده خود اقدام کنند و با انجام این کار در بسیاری از موارد مشکل یارانه ای این افراد حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسئله دیگر افرادی هستند که با حساب های بانکی شخصی اقدام به کارهای تجاری و اقتصادی غیرشخصی می کنند که به عنوان مثال می توانند کارپردازان شرکت ها باشند که به این افراد فرصتی داده خواهد شد که حساب های تجاری را از حساب های فردی جدا کنند و نهایتاً یارانه برای این افراد واریز خواهد شد.

  

کد خبر: 50679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =